פודקאסט

שיחה עם יריב אפשטין, מעצב גרפי וממתג

 

יריב אפשטין, 39, מתל אביב, מעצב גרפי וממתג. בוגר התואר הראשון במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל (2004) וסטודנט בשנה ב' במסלול לניהול עיצוב, בתוכנית התואר השני לעיצוב תעשייתי, בצלאל.

שימש כארט דירקטור במשך כעשור בעולם הפרסום. יצר ולקח חלק בקמפיינים רבים, ביניהם: דלתא, פוקס, לוריאל, גולף, פולגת, אינטימה, אירוקה, נטורל-פורמולה, נקה שבע, שומרי משקל, מעדנות, סנפרוסט, דואר ישראל, לקסוס, במבה נוגט ועוד. בחמש שנים האחרונות הוא עצמאי, מתמחה בעיקר במיתוג, ונותן שירותי עיצוב גרפי לחברות וארגונים.

יריב הסכים להתראיין לבלוג שלנו ולחשוף קצת את תהליכי היצירה האישיים שלו.

תהליך היצירה

אני חושב שאני יכול להעיד על עצמי שאני די סקרן, ולכן אני אאסוף השראה מכל מקום ובכל זמן. לאו דווקא מעצב זה או אחר. לעיתים שיחה מקרית באמצע הרחוב, או משפט מעיתון יכול לשמש לי השראה גדולה. השראה מגיעה ממקומות לא צפויים.

כפרפקציוניסט לוקח לי זמן להשתחרר מהפחד שלא אעמוד בציפיות של הלקוח, או של עצמי. לפעמים נדמה לי שיש מכסה של רעיונות ואני מפחד שיגמרו, אבל כשאני מתחיל בעבודה הכל זורם. לפעמים אפילו טס. תמיד יש צורך בתהליך מובנה של מחקר ולמידה על הטריטוריה, חיפושי השראה, סקיצות (הרבה סקיצות) קבלת החלטות, והשלב האחרון הוא דיון עם הלקוח. השראה לפרויקט מיתוג יכולה להגיע דרך פיתוח עולם צורני, כמו במקרה של פרויקט המיתוג של מעצבת התכשיטים אילנית ניסים.

 

1

לוגו Nissim Jewellery

 

2

לוגו: תהליכים מהמחקר הצורני

משפחת ניסים היא משפחת יהלומנים שחייה באיטליה, כשאילנית עברה לישראל פנתה אלי כדי שאפתח לה שפה גרפית ולוגו למותג שלה. תחילה יצרתי שפה גרפית לשם NISSIM. הלוגוטייפ מעביר תחושה סימטרית כאשר כל אות נבנתה מהכפלה של אובייקט שמרכיב אותה כביטוי לחיתוכים סימטריים בהשראת היהלום. הקווים המדוייקים והעדינים של הסמליל יוצרים גריד המתכתב עם עולם הסרטוט. השלד כמעין תכנון ארגונומי משלים את הקווים ואת איברי הגוף. והינה טוויסט בעלילה, לאחר אישור העיצוב והפקת כל החומרים המיתוגיים, אילנית החליטה לשנות את השם מסיבות אישיות השמורות לה, לכן נדרשתי ליצור אינטרפרטציה לשם אחר- Miracles  גם זה קורה.

3

מתוך השפה הגרפית הנבחרת

עבודה נוספת שנהנתי ליצור הייתה מיתוג מחדש של אימאג׳ן פתרונות תאורה לאירועים. אלי כוכבי וערן קליין שמו לעצמם מטרת חזון לכוון לפעילות עם הכרה בינלאומית ולתפוס נישה ייחודית של יצירת חוויה באמצעות אור.

כוכבי וקליין מתייחסים לאור במובן קונספטואלי והרחב שלו. לדבריהם הם משתמשים בו כחומר. ההתעסקות באור מבחינתם היא בדרגת אומנות. יוצרים חוייה על שגרתית שמעלה את משמעות האור בעיני הצופה, ״לא תמיד יבחין בו, אבל תמיד ירגיש אותו״.

בחרנו בשינוי שם כדי ליצור להם תדמית של אוטוריטות בעולם התאורה. מתכננים ומעצבים שמביאים איתם הבנה עמוקה, ידע ב"חומר" וניסיון רב. לכן הגדרתי אותם כ light Architects. במובן של אדריכלי אור.

4

Cochavi and klein light Architects מתוך השפה הגרפית הנבחרת

במהלך העבודה על התדמית היו מספר אופציות וכיוונים שונים לביטוי האסטרטגיה:

5

Cochavi and klein light Architects מתוך האופציות מתהליך העבודה

 

בעיסוק המסחרי שלי התמחיתי בלייף סטייל, אופנה וביוטי, אני מתחבר לאופי העיצובי המינימליסטי והנקי המתבקש בתחומים האלה. תמיד נמשכתי גם לעיצובים לילדים ונוער, בגלל היכולת להיות בהם חופשי. האיזון הזה מאפשר לי גיוון ועניין.

בעיסוק האומנותי שלי עסקתי ביחסים בינאישיים. אנשים ומה שביניהם מרתק אותי.

החלק האהוב עלי בעבודה הוא תגובת הלקוח. אין תחושה נעימה ומספקת יותר מלקוח מרוצה, ובמיוחד אם הצלחת לרגש אותו בעבודה שעשית עבורו.

תוכניות לעתיד וטיפ למתחילים

מה מתוכנן עבורי בעתיד? אני מקווה שאחרי שאסיים את התואר השני אוכל להמשיך להגשים את החלומות שלי… ארצה לנצל את הכישורים וארגז הכלים שרכשתי במהלך השנים, ולמצוא, משרה משמעותית עם תפקיד מעניין. ­­­­מאז ומתמיד רציתי ללמד אבל בשביל זה אצטרך להשיג קודם גלולת האומץ.

אם רק אדם אחד היה יכול לקבל את היצירה הסופית שלי, הייתי רוצה שזו תהיה אמא שלי

כמו תמיד, אנחנו מסיימים בטיפ אישי למעצבים מתחילים או למי שחושב/ת להכנס לתחום: אני מאמין שעיצוב בוחר בך ולא אתה בו. אז הטיפ שלי הוא שאסור לשכוח ליהנות.

 

מוזמנים להמשיך את החוויה באתר של יריב

צילום יריב: דפנה צ׳ילאג כספי

 

פוסטים מומלצים

פסטיבל Play

פסטיבל PLAY שאמור היה להתקיים זו השנה השנייה בבית הנסן במהלך חוה״מ פסח, נולד מתוך הרעיון שהדמיון העשיר של הילדים שלנו הוא בונה המשחקים האולטימטיבי.… קרא עוד

פרימוורה עד הבית

"פרימוורה, אביב באיטלקית, הפך להיות מושג בתרבות דרך ציור מאת סנדרו בוטיצ'לי בן תקופת הרנסאנס. הציור, אשר נוצר בשנת 1482, מציג סצנה מיתולוגית המתארת, על… קרא עוד

דיירי הבית – תכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי, בצלאל

"אחד הקולות הכי חזקים שעולים מהמשבר הזה הוא השקט. בהתחלה זה היה שקט של פחד והסתגרות, אחר כך השקט של הפסקת המירוץ של היום-יום, השקט… קרא עוד