פודקאסט

קולות קוראים לשבוע העיצוב בירושלים 2016

רקע

שבוע העיצוב ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, מתקיים בבית הנסן מזה חמש שנים. השנה שבוע העיצוב בירושלים מתרחב, יוצא מגבולות הנסן לאתרים נוספים בעיר ומשלב מעצבים מהארץ ומחו״ל, כיאה לאירוע העיצוב המרכזי בישראל. במאי יתקיים שבוע העיצוב בירושלים ובמסגרתו תערוכות של מעצבים ישראלים ובינלאומיים בבית הנסן ובוילה שרובר, כנס מקצועי בתאטרון ירושלים, שיתופי פעולה עם אקדמיות לעיצוב בירושלים ומחוצה לה, פרויקטים בשילוב הקהילה, הופעות, סדנאות ומפגשים.

שבוע העיצוב בירושלים 2014

תימה

התימה המובילה את אירועי שבוע העיצוב השנה היא combination. העולם עובר בשנים האחרונות מהפכות ותנודות. לצד רצף מהפכות טכנולוגיות, אנו חווים טלטלות כלכליות, חברתיות, פוליטיות, ביטחוניות ואקולוגיות בקצב הולך וגבר. כסוכן של מציאות זו, המעצב משתנה בהתאמה ומאמץ אסטרטגיות פעולה חדשות על מנת להתמודד עם העולם המשתנה ללא הרף. בכדי להתקיים בסביבה תנודתית זו מחוייב המעצב להיות יזם, רב תחומי, מסתגל במהירות, ואיש צוות. תכונות אלה מאפיינות את עבודתם של מעצבים ישראליים מאז ומעולם.

בישראל אין מסורות עיצוב עתיקות, תמריצים ותמיכה ממסדית, אך, ואולי בגלל נסיבות אלו, יש בה אנרגיה ויזמות יצירתית, יכולת אלתור ותגובה בזמן אמת, עבודת צוות מפרה, נחישות ודינאמיות. מתוך הקרקע הזאת צמחה גם הקומבינה הישראלית ובבסיסה דרך יצירתית לעקיפת מערכות ובירוקרטיות אשר יכולה להיות כח מניע אדיר ובאותה העת מקור לכישלון והרס. בתוך קצב השינויים הבלתי נתפס אותם העולם חווה בעשורים האחרונים, דווקא אותה גמישות בעלת קבועי זמן מהירים בה המציאות הישראלית מיומנת, מאומצת חזרה על ידי העולם ומאתגרת את הפרקטיות הבירוקרטיות שאפיינו אותו עד כה.

בתוך מסגרת זו, העיצוב בארץ ובעולם מותח את גבולותיו ומאתגר את המסגרות הדיסציפלינריות שאפיינו אותו. מספר מגמות מרכזיות ההולכות ותופסות מקום מרכזי בעולם העיצוב מאפיינות שינוי זה:

  1. חיבורים הולכים ומתהדקים בין קונספט, מוצר, עיצוב וטכנולוגיות חדשות.
  2. חיבור עם דיסציפלינות אחרות מתחומי מדעי הרוח, מדעי החיים והמדעים המדויקים (ביולוגיה, כימיה, אקולוגיה, אומנות ועוד) ועיצוב בקני מידה אשר היו מחוץ לספקטרום של העיצוב המסורתי.
  3. אימוץ טכנולוגיות דיגיטליות והרחבת תחום העיצוב אל תכנון של תהליכי ייצור חדשניים המעוגנים במודלים עסקיים חדשים, מנגנונים אשר אינם שמים דגש על המוצר הסופי, ממשקים דיגיטליים ושימוש בכלי העיצוב לתכנון תשתיות ייחודיות. 0404אימוץ פלטפורמות שיתופיות ליצירה קולקטיבית, מימון, שיווק ועוד. על רקע זה נבקש לבחון את מקומו של המעצב כיום בהקשר המקומי והבינלאומי.

 

להלן מס' קולות קוראים לשבוע העיצוב בירושלים:

קול קורא לתערוכה המרכזית. למידע והנחיות לחצו כאן

קול קורא למוצרי חנות מעצבים זמנית בית הנסן. למידע והנחיות לחצו כאן

קול קורא לעבודות סטודנטים בחלונות ראווה מדרחוב בצלאל/ש״ץ. למידע והנחיות לחצו כאן

קול קורא לעבודות דפוס לחולצות בנוקטורנו מדרחוב בצלאל/ש״ץ. למידע והנחיות לחצו כאן

קול קורא להופעות אודיו ויזואליות. למידע והנחיות לחצו כאן

לקריאת הנהלים על כללי ההתקשרות לחצו כאן

 

פוסטים מומלצים

חמישה מיצגים שאסור לכם לפספס בשבוע העיצוב!

סדנה לעיצוב חפצים, מתחם מעצבים, מכונה פרועה במיוחד, והצצה לאחת הווילות המרהיבות והמסקרנות בישראל – כולם מחכים לכם בשבוע העיצוב. אירוע העיצוב הבינלאומי, ביוזמת הרשות… קרא עוד

עיצוב התנסותי

מבט מקדים על שבוע העיצוב הירושלמי 2016, דרך עיניו של שראון פז, מעצב התנסותי והאוצר של שבוע העיצוב הירושלמי. שראון פז, אחד האוצרים של שבוע… קרא עוד