פודקאסט

חמישה מיצגים שאסור לכם לפספס בשבוע העיצוב!

סדנה לעיצוב חפצים, מתחם מעצבים, מכונה פרועה במיוחד, והצצה לאחת הווילות המרהיבות והמסקרנות בישראל – כולם מחכים לכם בשבוע העיצוב.

אירוע העיצוב הבינלאומי, ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ובית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה – מתרחב בשנתו השישית ויציג שורה של תערוכות ואירועי עיצוב יוצאי דופן ברחבי העיר, כשהתמה המובילה את אירועי שבוע העיצוב השנה היא "CombiNation".
באנגלית המילה מתייחסת להתרחבות הגדרת תחום העיצוב כיום והאופן בו הוא מתחבר לתחומי עשייה נוספים כמדע וטכנולוגיה. בעברית זוהי ה״קומבינה-ניישן״ – קומבינה כדרך יצירתית לעקיפת מערכות מסורבלות ויצירת רעיונות ומיזמים פורצי דרך.
מכל התערוכות ואירועי העיצוב, בחרנו לכם בפינצטה חמישה מיצגים שאסור לכם לפספס.

שידרוגיישן
מכירים את הכיסא הישן הזה שיש לכם בבית ומתחנן לשיוף וצבע? קבוצת "נחלתה" מזמינה אתכם לשדרג חפצים ישנים עם מגוון סדנאות "עצבו זאת בעצמכם".  הקהל מוזמן להביא מהבית חפצים הזקוקים לשדרוג אמנותי-עיצובי.

איפה? בכניסה לבניין כלל.
מתי? יום שישי – 11:00-16:00 – קרנבל פתיחה

שעות פעילות: א׳-ה׳ 12:00-20:00

ביום חמישי 26.5, קרנבל סיום: שיפוץ רחבת הכניסה לבניין כלל ובין השעות 17:00- 20:00 הופעה של להקת "כפיים".
לפרטים נוספים על הסדנאות היכנסו לעמוד הפייסבוק של נחלתה.
1

בתמונה: מאור אהרון, סדנא לייצור שרפרפים

 

הסלון של גיטה
המסיבות המרהיבות שאירחה גיטה שרובר בווילה המרהיבה והמסקרנת ביותר בירושלים מהדהדות עד היום ברחבי העיר. בסלון הווילה יפעל במהלך כל השבוע ״הסלון של גיטה״ – הומאז׳ למסורת הפילנטרופית של בעלת הבית, ולימי הזוהר של הווילה כמרכז תרבותי. בכל ערב מוזמן הקהל להתארח בווילה הקטנה למפגשים עם יוצרים מתחומים שונים באווירה סלונית נינוחה.
מעבר ליוצרים המדהימים שיגיעו לפגוש אתכם, זוהי הזדמנות של פעם בחיים להיכנס לסלון של בית ששווה עשרות מיליוני שקלים.

איפה? וילה שרובר פינסקר 2

מתי? יום שישי 20.5 בשעה 12:00-13:00— אירוע הפתיחה עם דומסטיק/טרקסלר
א' – ה' 18:00-19:00.

מידע נוסף והרשמה לאירועי הסלון באתר שבוע העיצוב.
*הכניסה בחינם בהרשמה מראש
2

בתמונה: הסלון של גיטה, מתברר שאפשר לארח גם בלי מסך LE

הפעלת מכונת "רוב גולדברג" 

במהלך החודשים האחרונים פיתחו חברי קבוצת "קואופרטיב העיצוב הירושלמי" יחד עם שש קבוצות של תלמידי תיכון מבתי ספר שונים בירושלים, מכונות רוב גולדברג (מכונת סיבה ותוצאה מכנית). כל קבוצה עיצבה מכונה אחת מורכבת ובמהלך שבוע העיצוב יוצבו כל המכונות במתחם התחנה החדשה ויתחברו לכדי מכונה אחת גדולה ופרועה במיוחד. הקהל מוזמן לבוא לצפות במכונה באורך של 18 מטר, בה כל סנטימטר הוא התרחשות חיה ומפתיעה.

איפה? מתחם התחנה הראשונה
מתי?
יום ראשון 22.5  אירוע הפתיחה של המכונה בשעה 17:00
יום שני 23.5 שתי הפעלות ב-11:00 | 17:30
יום שלישי 24.5  שתי הפעלות ב-11:00 | 17:30
יום רביעי 25.5 שתי הפעלות ב-11:00 | 17:30

לצפייה בוידאו 360º

3
בתמונה: מכונה מופרעת למדי.

מתחם המעצבים במדרחוב בצלאל שץ

 מדרחוב שץ כבר שנים הולך יד ביד עם עיצוב. מעבר לעובדה שעוסקים ברחוב הזה באומנות עוד מתחילת המאה הקודמת, גם כיום תמצאו כאן את המחלקה לאדריכלות של בצלאל, מגוון חנויות בוטיק של מעצבים, וכמובן, שוק המעצבים שמשתלט על הרחוב בימי שישי וכבר הפך למסורת ארוכת שנים.
המתחם המתחדש יחגוג את הפתיחה של מתחם המעצבים ויציג בפני הקהל הרחב מבחר פעילויות הנושקות לעולם האופנה. בין היתר תמצאו כאן חנות פופ-אפ הדפסים בה ימכרו הדפסים שיצרו מיטב המאיירים, המעצבים והאמנים מרחבי הארץ.

במתחם תמצאו גם את אוברלוק 4#: צוות אמני התפירה חובר שוב על מנת לשתף את הקהל בתהליך עיצוב יוצא דופן, אשר יעשה שימוש בחומרים שהקהל יביא עמו. האורחים שיביאו פרטי לבוש יקבלו מתנה סמלית שתופק במקום.

איפה? מדרחוב בצלאל שץ

מתי? במהלך כל שבוע העיצוב

 

המעבדה של עמית צורן

במיוחד עבור שבוע העיצוב יפתח עמית צורן את מעבדת החדשנות שלו לקהל הרחב ויספק הצצה אל מבחר ניסויים ותוצרים אשר משלבים את עולם הייצור הדיגיטלי והמודלים המתמטיים יחד עם יצירה קולינרית ועבודת יד.

איפה? בניין מדעי המחשב באוניברסיטה העברית, קמפוס גבעת רם. הכניסה בחינם אך בהרשמה מראש

מתי? שני עד רביעי: 17:00-19:00
שעות: 17:15, 18:15 תיערך פרזנטציה במקום

 

4

מחכה לכם במעבדה. ד"ר עמית צורן. צילום: עומר מסינגר.

פוסטים מומלצים

עיצוב התנסותי

מבט מקדים על שבוע העיצוב הירושלמי 2016, דרך עיניו של שראון פז, מעצב התנסותי והאוצר של שבוע העיצוב הירושלמי. שראון פז, אחד האוצרים של שבוע… קרא עוד

קולות קוראים לשבוע העיצוב בירושלים 2016

רקע שבוע העיצוב ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, מתקיים בבית הנסן מזה חמש שנים. השנה שבוע העיצוב בירושלים מתרחב, יוצא מגבולות הנסן לאתרים נוספים בעיר ומשלב… קרא עוד