פודקאסט

"פרימוורה" – שיחה עם גילי אילן ודנה תגר

כמידי שנה לקראת חגי תשרי, יתקיים בפעם החמישית אצלנו בהנסן ליין פרימוורה (Primavera) – יריד מכירות מעצבים ומעצבות מקומיים. היריד, שיערך במסגרת אירועי קיץ בהנסן הכוללים הופעות, סדנאות והקרנות סרטים תחת כיפת השמיים, יכלול שפע של דוכני מעצבים מכל רחבי הארץ שיציגו עבודות עיצוב מקורי מתחומי הטקסטיל, האופנה, התכשיטים, הקרמיקה, עיצוב הבית ועוד. לצד הדוכנים תפעל חנות פופ אפ למוצרי PRINT. בנוסף יערכו באירוע סדנאות עיצוב.
תפסנו לשיחה את גילי אילן ודנה תגר – יוזמות פרימוורה כדי לשמוע על הסיפור מאחורי הקמת היריד ועל כל מה שמחכה לנו השנה.

צילום: ריקי רחמן

ספרו לנו על עצמכן – מה הרקע של כל אחת מכן? איך הכרתן?
״גילי היא בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, בעלת מותג בינלאומי לתכשיטי טקסטיל ופורצלן הנושא את שמה. בנוסף היא מבעליהם הגאים של סטודיו לקרמיקה בעיר התחתית חיפה – סטודיו דווקא.
דנה היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית, מאיירת וארט דיירקטורית עצמאית, חברה בסטודיו ״עתיד מזהיר״ בבית אליאנס, יזמה ואצרה את אירועי שבוע העיצוב בבית אליאנס״.

פרימוורה – מה מקור השם? מה הביא אתכן להרים יריד כזה?
״באיטלקית, משמעות המילה פרימוורה היא אביב וזהו גם שמה של יצירתו המפורסמת של בוטיצ׳לי המתארת את מיתוס לידת האביב. האירוע הראשון שלנו התקיים בפסח ולכן התאים לנו לתקופה. מלבד זאת שם הנושא את האביב ובוטיצ׳לי מרגיש (לפחות עבורנו) חגיגי ומעיד על התחדשות ועשייה.
כשהקמנו את היריד כבוגרות טריות, הרגשנו שלא הייתה מסגרת שהתאימה לנו למכירת עיצוב בירושלים ושאנו נדרשות לנסוע לתל אביב לעשות זאת. לכן יזמנו את פרימוורה בכדי להוות פלטפורמה למעצבים, לחשיפה והיכרות עם הקהל הירושלמי. קיווינו שקיום האירוע ישפיע על הסצנה המקומית ויקדם אותה״.

למה החלטתן להקים אותו דווקא בבית הנסן?
״האירועים התקיימו בבית הנסן בשל היותו מוסד ששם לעצמו מטרה לקדם עיצוב, וזהו המיקום האידאלי והנכון ביותר מבחינתנו. קיבלנו תמיכה מגופים רבים, אבל הנסן תמיד היה הבית שנתן לנו את המעטפת, התמיכה והדחיפה לאורך הדרך״.

צילום: ריקי רחמן

איך אתן בוחרות איזה מעצבות/ים יציגו ביריד? האם יש קו מנחה כלשהו?
״אין נוסחת קסם ברורה כיצד בוחרים מעצבים ליריד. אנחנו בוחרות עיצובים מקוריים שמסקרנים אותנו ברמת גימור גבוהה, בעלי מנעד מחירים גמיש שאנחנו מאמינות שיפנה לקהל רב״.

זו הפעם החמישית שהיריד מציג, מה היה בשנים קודמות?
״היריד מתעצב ומשתנה כל הזמן עם הלמידה שלנו את הקהל הירושלמי. באירוע הראשון, לצד דוכני המעצבים התקיימה תערוכה של הדפסים שכל מוצריה עמדו למכירה. באירוע השני קמה חנות פופ אפ למוצרי פרינט שהחליפה את מקומה של התערוכה. באירוע השלישי הוספנו סדנאות עיצוב שממשיכות איתנו מאז.
חשוב לנו לחדש ולתת במה למעצבים חדשים שלא השתתפו בעבר ביריד, ולשמחתנו אנחנו כל הזמן מגלות יוצרים חדשים״.

מה היו התגובות של הקהל לפרימוורה?
״עד כה קיבלנו פידבק חיובי ומחבק מהקהל הירושלמי ומקהילת העיצוב. אנחנו מקבלות פניות רבות בציפייה לאירועי עתיד ורצון לקחת חלק. רבים מציינים את האווירה הנעימה והייחודית שיש ביריד, ההזדמנות להתוודע ליוצרים מקומיים ועל הדרך סגירת הפינה של קניית מתנות לחג״.

צילום: ריקי רחמן

מה צפוי לנו ביריד הקרוב?
״השנה נחבור בפעם הראשונה לאירועי ״קיץ בהנסן״, חנות הפופ אפ שלנו למוצרי פרינט תהיה פתוחה לאורך תשעת ימי האירועים ויריד הדוכנים יתקיים בסיומם. במסגרת האירועים המשולבים יתקיימו סדנאות, הופעות מוזיקה והקרנות לאור ירח״.

האם אתן מרגישות בשנים האחרונות בצמיחה בתעשיית העיצוב המקומית?
״בהחלט. ישנן הרבה יותר יוזמות משמעותיות המגיעות מהשטח מצד מעצבים צעירים. אנחנו חושבות שהשינוי קורה בשל השינויים בשוק העבודה החדש הגורם ליוצרים לצאת מאזור הנוחות שלהם וליזום. אין שום ספק שהשימוש הנרחב בפלטפורמות הדיגיטליות תורם את חלקו – התקשורת המהירה והחשיפה שהן מביאות איתן מהוות סוכן שינוי המקדם העברת מידע ומתן השראה. גם מדיניות חיזוק המעמד היצירתי שרווחת בימנו במוסדות משפיעים מחזיקי כספים תורמת למהלך. אנחנו רוצות להאמין שהצלחתם של אירועי פרימוורה תרמו וקידמו את הסצנה המקומית ומעצם קיומם נוצר מקום ליצירת יוזמות חדשות בתחום העיצוב והמכירה בעיר״.

דוכני המעצבים של פרימוורה יפעלו ב-30-31.30-31.8, חמישי 16:00-21:00, שישי 10:00-15:00. חנות הפופ אפ למוצרי PRINT תפעל לאורך כל אירועי הקיץ בין ה-23.8-1.9, בבית הנסן, גדליהו אלון 14 ירושלים.

צילום תמונה ראשית:  קרן רוזנברג

פוסטים מומלצים

פסטיבל Play

פסטיבל PLAY שאמור היה להתקיים זו השנה השנייה בבית הנסן במהלך חוה״מ פסח, נולד מתוך הרעיון שהדמיון העשיר של הילדים שלנו הוא בונה המשחקים האולטימטיבי.… קרא עוד

פרימוורה עד הבית

"פרימוורה, אביב באיטלקית, הפך להיות מושג בתרבות דרך ציור מאת סנדרו בוטיצ'לי בן תקופת הרנסאנס. הציור, אשר נוצר בשנת 1482, מציג סצנה מיתולוגית המתארת, על… קרא עוד

דיירי הבית – תכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי, בצלאל

"אחד הקולות הכי חזקים שעולים מהמשבר הזה הוא השקט. בהתחלה זה היה שקט של פחד והסתגרות, אחר כך השקט של הפסקת המירוץ של היום-יום, השקט… קרא עוד