ארועים ותערוכות

העבודה "ציידות החגבים העצובות" בוחנת את תופעת המינים הפולשים (invasive species) ובפרט את תהליך התפשטותה של ציפור המיינה המצויה בישראל. מין פולש הוא מין שחצה, בעזרת בני אדם, מחסום אקולוגי שלא היה יכול להתגבר עליו בעצמו, ביסס אוכלוסייה עצמאית והרחיב את שטח תפוצתו מעבר לנקודת הפלישה. תהליך ההתפשטות המהיר של המיינה המצויה, שמקורה בדרום אסיה, החל ככל הנראה בעקבות בריחתם/שחרורם של כ-20 פרטים מהצפארי בתל אביב לפני כ-25 שנה, וכיום היא מדורגת כציפור השישית הנפוצה בישראל.

ביצירה בודקת זיו כיצד לבטא באמצעים סונוריים ומוזיקליים את התופעה הרב-שכבתית והמורכבת של פלישת המיינה לישראל – את הדואליות בין הרגשות העזים והקשים שהציפור מעוררת בבני אדם ובין הימצאותה בסביבה שלא ביקשה להיות בה והצורך שלה בהישרדות. העבודה מורכבת הן מהקלטות שטח של מיינות והן מהקלטות של קולה של האמנית. זיו מחקה את הצלילים של הציפור, כשם שהמיינות מחקות את הצלילים שהן שומעות, וכך מטשטשת את המרחק בין האנושי לחייתי ובין הדחוי למקובל.

יפעת זיו היא אמנית קול-סאונד, מלחינה, מאלתרת ויוצרת רב-תחומית. זוכת פרס Oram לחדשנות בתחום הסאונד והמוזיקה האלקטרונית ומלגת סידאי למצוינות בתחום המוזיקה העכשווית. בעלת תואר שני באמנות סאונד מאוניברסיטת לונדון לאמנויות (UAL) ותואר ראשון בהלחנה רב-תחומית מהאקדמיה למוזיקה בירושלים. עבודותיה הוצגו/הושמעו/בוצעו בין השאר ברדיו BBC, מוזיאון ריינה סופיה (מדריד), Cafe OTO (לונדון), Aesthetica Festival (יורק) וגלריית הסאונד Room25 (תל אביב). שיתופי הפעולה האחרונים שלה כוללים את David Toop (אנגליה), Suhail Yusuf Khan (ארה״ב), רועי רוזן ומרים נאה. חברה באנסמבל מוזיקה נובה וממקימות ההרכבים הקוליים האחיות לוז ואנסמבל אברא.

 

אוצרים: אמיר בולצמן וקבוצת סלה-מנקה
נעילה: 23.12.22

 

שעות פעילות גלריית בית התה:
ב׳-ה׳ 10:00 – 22:00
ו׳ 10:00 – 14:00