ארכיון:
יסודות בהקלטה ועריכת סאונד
ארכיון:
Jews and Soccer in Argentina
יום רביעי, 20.11.19, בשעה 19:30 | מרכז מעמותה בבית הנסן
כניסה חופשית
ארכיון:
הצעד הבא של האכילה - Eat Tech
ארכיון:
השקת הספר Revolution in Paradise
יום חמישי, ה-28.11.19 בשעה 19:30
מרכז מעמותה בבית הנסן
מנחים: דיאגו רוטמן ולאה מאואס(קבוצת סלה-מנקה)
ארכיון:
אירועי דצמבר בדיר
ארכיון:
״אימפורט״ מופע מחול ומוסיקה חיה מארחים את פרנק לונדון (ניו יורק)
אורך המופע בין 50 ל-60 דקות
ארכיון:
שיחת חתך דצמבר
ארכיון:
הארכיטקטורה של היצירתיות
ארכיון:
קול קורא למעצבים/ות במסגרת שבוע העיצוב ירושלים 2020
ארכיון:
In Print- Art Book Fair
ארכיון:
ששכחנו מהגשם - איתמר מנדס-פלור
נעילה: 6.3.2020
שעות פתיחה | א'-ה' 10:00-18:00 , ו' 10:00-14:00 | בשבת ה- 29.02 מעמותה תהיה פתוחה למבקרים מ 11:00-15:00
ארכיון:
שימו שמן
ארכיון:
CreativeMornings - SILENCE
ארכיון:
Game Jam JLM
ארכיון:
אירועי ינואר בדיר
ארכיון:
שיחת חתך - ינואר
ארכיון:
JLM WebDev meetup #2
ארכיון:
על החיים ועל המוות
ארכיון:
זה (לא) רק כיסא
ארכיון:
Designing Cultural Landscapes
ארכיון:
מים - בהשתתפות אמילי גלזר ואלעד אוריין
ארכיון:
Creative Mornings JLM - Theme Roots
ארכיון:
אירועי פברואר בדיר
ארכיון:
חתונת דגים | אירוע ט"ו בשבת
ארכיון:
בור פתוח ברשות הרבים
ארכיון:
וּשנִי תולעת ואֵזֹב- בר דביר רחמים
ארכיון:
פורים בהנסן
מכירת הכרטיסים החלה!
ארכיון:
Design for Access: The Role of Design in Inclusive Tech
ארכיון:
Made In JLM
ארכיון:
Creative mornings JLM - INVEST
ארכיון:
3X3X3 | אדריכלות בשירות החברה
הרצאת אורח #3 - עיצוב פנים, היחידה ללימודי חוץ, בצלאל
ארכיון:
וּשנִי תולעת ואֵזֹב | בר דביר רחמים | אירוע נעילת התערוכה
19:30
ארכיון:
מסיבת פרידה \ ששכחנו מהגשם \ Farewell Party
מרכז לאמנות ומחקר מעמותה
ארכיון:
שישי בבוקר שבא בטוב
creative mornings JLM
27.03.2020
ארכיון:
המורה השלישי
29/03/2020
ארכיון:
מועדון הפיקניק של הנסן
'למועדון הפיקניק של הנסן' בליווי הקולינרי
של משק עפאים
* כל זאת תוך שמירה על המרחב הבטוח וההנחיות של משרד הבריאות
ארכיון:
משוואות מרחק
שעות פתיחה: ימים ג’-ה’ : 15:00-19:00, ו’ : 10:00-14:00
נעילה : 17.07.20
ארכיון:
פעולה מתוזמנת
4.6-4.7.2020
ארכיון:
Unplugged בפטיו
24.6-19.8.2020
ארכיון:
"פעולה מתוזמנת" - אירוע נעילה
בשעה 12:00
נעילת תערוכה: יום שבת 4/7/2020 בשעה 16:00
ארכיון:
בין דת לרפואה: מפגשים היסטוריים ועכשוויים
בשעה 19:30
ארכיון:
קונצי ובובי עושות תערוכה
פתיחה: 9.7.2020 | נעילה: 18.9.2020
ארכיון:
2020 פסטיבל אאוטליין
ארכיון:
אולמות הקרנה לצופים יחידים
13.8-20.9
ימים ג'-ה' : 15:00-19:00, ו' : 10:00-14:00
ארכיון:
פרימוורה 2020
10-11.9.2020
יום חמישי, 10.9.20 - 12:00- 20:00
יום שישי, 11.9.20 - 10:00 -15:00
ארכיון:
לשם שמיים - פודקאסט תרבות
שיחות עומק עם יוצרים ויוצרות
ארכיון:
תזמורת הבארוק ירושלים - פסטיבל פנטזיה קולית (Online)
ארכיון:
האקדמיה של העכשווי - תוכנית רזידנסי
ארכיון:
עתידים אפשריים
ארכיון:
עיצוב בעולם משתנה / Design in a Fluid World
17-31 בדצמבר 2020
פלטפורמה, תערוכה ואירועים מקוונים
וּשנִי תולעת ואֵזֹב
בר דביר רחמים
אוצרת: מורן סולמירסקי נועם
פתיחה: 14.22020
נעילה: 7.3.2020
איסורים חלים על הגוף החולה. הגבולות מיטשטשים וגוף האדם הופך לחפץ דומם, לדבר בין דברים. שכבות עור חיצוניות מתקלפות בגוף ההולך ונאכל, ההופך לצל. העולם הבריא אינו מאמין בצל. אנו חומקים ומאמינים כי הוא שקרי ואשלייתי – אנו מרחיקים את החולה המזכיר לנו את המוות הלא נודע. התריסים המוגפים וקירות האבן העבים מכסים ורומזים על תאוות כמוסות וחיים הכרוכים בהריסת הגוף הנקי ההופך למלוכלך, לאסור המופרש מן המערכת ומנודה ממנה.
בבית המרוחק בו נמצאים השוליים המזוהמים שוכן האובייקט, מכוסה בתכריכים לבנים המקלים על כאבי גופו וליבו שעדיין פועם. המחלה מתפשטת לכל עבר. מראה העובש כמראה הנגע החתוך והפצוע עליו הבריאים מטפסים, מציצים אל שערי האסור, אל פנים הגוף למקום נסתר – תהום פעורה בין המקום הגלוי, הגוף החי ובין המקום הנסתר, פצע החולה. אל המקום הזה יגיעו רק חוצי גבולות: המשוגעים, המכושפים או המתים.
בר דביר רחמים מהרהרת מחדש על מעשה הציור. הציירת מורידה את הציור מטה, אל הרצפה, מקום אליו היא מבקשת להיכנס לשאול ולצייר מתוכו. העבודה נולדה מתוך רצפת האבן ששימשה את בית המחסה לחולי הצרעת, בית הנסן בירושלים. הקרקע נעה תחתינו למעלה, שכבות של זכרונות מוסתרים מתערבבים עם חומר הציור והחלל ההופכים לאחד. דביר רחמים מציירת את מה שהוטבע וקפא בבית, אך הציור-מאובן שלה משתנה ללא הרף. היא מתערבת ומזינה אותו כפעולה מתמשכת, היא מצביעה על ההשתנות של הציור כסימן לחיים – הציור אף פעם לא נשלם וממשיך לבלוע לתוכו את פעולות גופה של הציירת המייצרת סימנים של קילוף וזליגה של החומר ושל הזמן הנאגר בחלל.
בתקופה המקראית כאשר הצרוע היה נרפא מן הנגעים של הצרעת האמינו כי הוא זקוק לטהרה ומחילה על מנת לחזור לחיים מחוץ לבידוד, שני תולעת ואזוב מסמלים את התיקון, הצרעת היא נגע מוחשי אך גם רוחני ואלו חלק מהפריטים הנחוצים לטהרתו.
הציירת נידונה להתמודד מול שברי הסיפורים והזמן שחלף. ציורה בוקע מחלל הרצפה – היא מעמיקה עד תהום וחושפת שרידים ושאריות של זמן באמצעות גושי הצבע המכוננים מחדש את העבר ונוגעת בזכרונות שאין רואים אותם בחלל. מכוח התערבותה הציור הופך לאורגניזם חי הנוצר מהחוויה המצטברת של פעולת הפירוק והשתנות החומר הנושאת בתוכה תחושת אבדן ונבואה הצופנת את סיפורם של המנודים.