ארועים ותערוכות

"אני מחפש צורות, ממציא היסטוריה פלסטית. כמי שלא גדל על ברכי מסורת צורנית-פיסולית מעניין אותי הסיפור שבמחזה, התיאטרון השייקספירי. הוזמנתי, בלי ידיעת המזמינים, לתעד, לשמר, כמה מהדמויות שמרכיבות את התיאטרון של וויליאם שייקספיר".

ישעיהו רבינוביץ׳ מפסל זיכרון של דמות דרך אביזריה, דרך חלקי הגוף בתהליך פרשני של ארכיאולוג המשמר תנועותיה וסיפור חייה של זהות בדויה המבוססת על זהות היסטורית. הוא, הפסל, מספר את הסיפור שבמחזה דרך האמצעים החומריים המאפיינים את גיבוריו: הלבוש, האביזרים, החפצים שסבבו אותו והמשמרים חלק מתנועות חייו. יוליוס קיסר למשל, מקבל מרבינוביץ' שריון גוף, מגן חזה מקומט, בגד מלחמה שהקרבות והזמן ריפטו.

רבינוביץ׳ עוסק בארכיאולוגיה של המרחב התיאטרלי. מתעניין בממצאים, בעדויות חומריות, ברשמים הפלסטיים. הוא מייצר את הממצאים המספרים את הסיפור לאחר שהדמויות עזבו את הבמה. סיפורה של הדמות וסיפורו של הפסל נוצרים באמצעות תפירה, פיסול, הדבקה וצביעה. סיפורו של ישעיהו משתלב בסיפורה של הדמות, הוא מתכתב איתה. ישעיהו נכנס לדמות ולמסורת סיפורית ופיסולית שהוא בחלקה מתאר, מפרש וממציא.

ישעיהו רבינוביץ׳, נולד ב-1975 בירושלים. משמש כמורה לאמנות ואב בית. בוגר המחלקה לאמנות בשנקר וכן הכשרה מקצועית בתפירה. מתכנן ויוצר תלבושות ואביזרים למופעי מחול. בשנתיים האחרונות אמן אורח במרכז "מעמותה" לאמנות ומדיה.

ביום שישי 22/1 נקיים פעילות מיוחדת עם האמן:
11:00-12:30 סדנא עם ישעיהו רבינוביץ: כריכת מחברת סקיצות בעבודת יד. הכניסה חופשית, נא להביא סכין יפני
13:00-14:00 שיח גלריה עם ישעיהו רבינוביץ

מידע נוסף על האירועים כאן