ארועים ותערוכות

סאונד סטודיו – תערוכה

קולות וצלילים הם חלק בלתי נפרד מחיינו: באמצעותם אנחנו מתקשרים ומנווטים במרחב, הבחירה בהם היא חלק מההגדרה העצמית שלנו ושל סביבתנו. לכל אדם/בעל חיים חותמת קול ייחודית לו אשר באמצעותה ניתן להגדירו ולזהותו. סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בהדסה נדרשו לפתח ולעצב מוצר חדשני וחכם המשתמש בקול/שמע כמאפיין עיקרי.

אוצרת : דגנית דהן

 

PathePong

מיצב המזמין זוגות לשחק במשחק Pong הקלאסי משנות ה80. במהלך המשחק מתורגמות תנועות השחקנים לתצורה גרפית אשר מצוירת על גבי גבי כדור פינג פונג.

יוצרים : איל גרוס, רוני זיס, אלון גרוס, Bat-girl

 

OverLock

סדנת עבודה נסיונית ובה פרטי לבוש משומשים הופכים לחומרי גלם ליצירה ספונטנית של אובייקטים אופנתיים חדשים דרך פירוק והרכבה, פרימה ותפירה, הדפסה וצביעה. באי התערוכה מוזמנים להביא איתם פרטי לבוש וטקסטיל משומשים לעמדת הקבלה באוברלוק. הפריטים יעברו טרנספורמציה במגוון דרכים ויוחזרו לבעליהם כפריט חדש, מפתיע ושונה.

יוצרות : הילה הראל, שירי כנעני, מיקה חזן בלום, אמנון ליפקין וענת מרטקוביץ. לצפייה בתמונות

 

3D Cloud printer

מיצג זה הוא ניסיון להעתיק את עקרון מדפסות התלת מימד לעולם הבועות והעננים: זוהי מכונה המייצרת בועות מעופפות בצורות ייחודיות באמצעות תערובת של סבון נוזלי ייחודי, אויר והליום.

יוצר : ערן שיר

 

מכונת ציורי דיוקן ושעשוע

מכונה המחקה את הפעולה של מכונות צילום ׳פוטו רצח׳ המוכרות לכולנו, רק שכאן החלקים המכאניים ופעולת הצילום מוחלפים ביוצרת חיה המציירת את המשתמשים מאחורי מראה חד כיוונית. מכונת ציורי דיוקן ושעשוע עוסקת באופן חוויתי בפער בין צילום לציור וביחסים בין הצייר למצויר.

יוצרת : נעם וינקרט

 

SolidSilhouette

מיצב המזמין את הקהל לקחת חלק ביצירה משותפת אשר בנויה מצלליות של המשתתפים. דמותו של המשתתף מומרת לצללית אשר נחתכת בקרטון באמצעות מכונת חיתוך בלייזר. צללית הקרטון מצטרפת אז לאלמוג זהויות של המשתתפים ההולך ונבנה במרחב התערוכה.

יוצרים : ForReal Team בשיתוף אוהד מיוחס.

 

CommonSense

מיצב המייצר אנימציה דינמית המורכבת מהגיגים של קהל המשתתפים. כל משתתף מוזמן, באמצעות אפליקציה ייעודית, ליצור אורגניזם משלו המורכב מאייקון, צבע ומילה. האורגניזם הטעון במשמעות אישית מושלך אל עבר המסך, מתווסף לקבוצה המשותפת ומשנה את ההתנהלות של להקת המשמעויות הקיימת והנושמת.

יוצרים : ForReal Team בשיתוף עם איל גרוס. לינק לצפייה

 

Design your city

מיצב פעיל המזמין את הקהל ליצור תמונות של מציאות רבודה המשלבות יצירה ידנית באמצעות ניירות וטושים על גבי הקרנה חיה של מרחבים משתנים במרכז הנסן. את התוצרים ניתן לצלם לשתף מיד ברשת. הפרוייקט פותח במסגרת המעבדה לאינטראקציה במכון הטכנולוגי בחולון.

יוצרים : אלון גרוס, חוליאן גרסיה רואיס, ניצן חורגין

 

Mind your poem

מיצב המנטר את הפעילות החשמלית במוחו של המבקר באמצעות קסדת EEG ומעבד את הנתונים לשיר המודפס על פתקית לאחר מספר שניות.

יוצרים : גילת פרג, איל גרוס, ערן הדס. לינק לצפייה

 

 Single Copy

מיצג מתמשך ובו צמד המוסיקאים נעם רותם ודניאל מאיר מקליטים מוסיקה חיה בביצועם באולפן ארעי שהוקם לצורך העניין. ההופעה מוקלטת בזמן אמת ומדי 25 ד׳ מופק סינגל חד פעמי המתעד אותה. הסינגל נצרב, נארז ונמסר בידיו של אחד הצופים במופע.

יוצרים : נעם רותם, דניאל מאיר. YouTube, אתר

 

חילוף חומרים – תערוכה

תערוכה המציגה עבודות נבחרות מן ההתמחות ׳אודות עיצוב׳ לתואר שני בעיצוב תעשייתי של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. כשלושים עבודות שנוצרו במסגרת מעבדות העיצוב בתכנית מוצגות בתערוכה, בשני צירי התייחסות: האחד, אוטופי במהותו, מציע אפשרויות לעתיד משופר בעזרת טכנולוגיות חדשות, עתידיות או בדיוניות. האחר ביקורתי, המהווה ריאקציה לחידושים, שואל שאלות וחושף דילמות.

אוצרים: גלית שבו, יהונתן הופ   מעצב תערוכה : טל ארז

 

שבוע העיצוב בירושלים 2014, ייערך השנה תחת הכותרת ״עיצוב התנסותי״, מה שמבטיח חוויה חד פעמית ובלתי שגרתית לבאי האירוע. המציגים והמיצגים יזמינו את הקהל לנגוע, לבחור, לשחק, להגיב, להריח, להשמיע קול – לקחת חלק באקט העיצובי ולהשפיע על התוצאה הסופית, החד פעמית והאינדיווידואלית.

התערוכה המרכזית, לכל המשפחה, פותחת בפני המבקרים קניון של חוויות המאפשר להם להיחשף לנסיונות חדשניים ולגרות את החושים. הקהל מעורב בחוויה היצירתית וכך נוצרת אלטרנטיבה התנסותית לתחומי העיצוב המסורתיים. מבחר יוצרים מתחומים שונים יחשפו בפני המבקרים ממשקים חדשניים ותהליכי ייצור לא שגרתיים ואלה יזכו לצאת מהתערוכה עם שאלות, מחשבות, חוויות ותוצרים מפתיעים.

למידע באתר חמשושלים

לתכנייה המלאה

לרשימת המציגים המלאה והאירועים ניתן לגלול למטה. 



גוף-חלל-פעולה – תערוכה פעילה

סטודנטים לאדריכלות התבקשו לבחור פעולה יומיומית אחת פשוטה, למפות אותה ולבנות מכונה שתבצע את הפעולה בעזרת שימוש ב Readymade. המכונות מבצעות פעולות אנושיות פשוטות בדרך הרבה יותר מורכבת מתוכננות וחכמות ובאותה העת אבסודריות כמעט לחלוטין.

יוצרים : סטודנטים מהמחלקה לאדריכלות בבצלאל
אוצרים: דבורה וורשבסקי, עליאל קיי, יונתן קנטי

 

סאונד סטודיו – תערוכה

קולות וצלילים הם חלק בלתי נפרד מחיינו: באמצעותם אנחנו מתקשרים ומנווטים במרחב, הבחירה בהם היא חלק מההגדרה העצמית שלנו ושל סביבתנו. לכל אדם/בעל חיים חותמת קול ייחודית לו אשר באמצעותה ניתן להגדירו ולזהותו. סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בהדסה נדרשו לפתח ולעצב מוצר חדשני וחכם המשתמש בקול/שמע כמאפיין עיקרי.

אוצר : יורם פוני

 

קולנוע חושי – פרוייקט מיוחד    

מחווה לנסיונות משנות ה – 60 לחבר את חוש הריח לחוויה הקולנועית ולתפקיד המסורתי של ה Foley העושה שימוש בחומרים לא שגרתיים מאחורי הקלעים על מנת לספק אפקטים של סאונד לסרטים משנות ה 20 עד ימינו אנו. סטודנטים מהמחלקה לניו מדיה בבית הספר מוסררה הוסיפו לקטע קולנועי קלאסי מערכת של ריחות וצלילים היוצרים חוויה קולנועית יוצאת דופן והשראה ליצירה חושית חדשנית.

יוצרים : דניאל בסין, עמרי דויד, עדי לוק

 

משגר מטוסי נייר

מתקן המשגר מטוסי נייר. הקהל מוזמן לקפל מטוסי נייר ומייד לבדוק את התכונות המבניות והיכולות התעופתיות שלהם באמצעות משגר המטוסים. מבקרים מוזמנים לנסות לעצב את מטוס הנייר המיטבי ולבדוק את האפשרויות הפיסיקליות הגלומות במגוון עיצובים שונים למטוס הקלאסי.

המשגר תוכנן ונבנה ע״י מוזיאון המדע ע״ש בלומפילד בירושלים.

 

מכונות רוב גולדברג – תחרות

קבוצות יוצרים מירושלים ומרחבי הארץ יחברו למרתון החוגג את יצירתו של רוב גולדברג, מאייר שהגה מכונות מורכבות אשר מבצעות פעולה אחת פשוטה בסופן של פעולות רבות חסרות תוחלת והצית את דמיונם של יוצרים רבים לממש את המכונות הללו הלכה למעשה. מדי יום תוצג מכונת רוב גולדברג אחת בפני המבקרים בתערוכה ויוצג תיעוד מצטבר של המכונות הקודמות. הקהל מוזמן לבחור את המכונה החביבה עליו ולסייע לה לזכות בתחרות.

 

Magazine #

סדנה שבמסגרתה מוזמן הקהל ליצור לעצמו קטלוג אישי של התערוכה. צילום של התערוכה ע״י הקהל  (באמצעות אינסטגרם) יודפס בזמן אמת ויורכב לקטלוג בסטודיו ייעודי שיוקם באחד מחללי התערוכה.

יוצר : מגזין אף

ונדינג מאשין של אסופה – חנות עיצוב ישראלי.

 

הופעות, הופעות, הופעות

יום ד'-24.12.14, 20:00 נגה ארז | 21:00 Reo

יום ה'-25.12.14, 22:00 Grundik & Slava meet Vaikra art lab

יום ו'-26.12.14 14:00 Buttering Trio

מוצ"ש-27.12.14, 19:00 Mule Driver & Mise En Scene

 

רב שיח – ערב רב – 26.12, 12:30

בדיון שיערוך מגזין ״ערב רב״, נבקש להציג מבט ביקורתי ולברר את פשרו של המושג experiance design (״עיצוב חוויה״, ״עיצוב התנסותי״), לבדוק מה טיבו של הקשר בין המעצב לקהל וכיצד משתנים תפקידיהם לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות והכלכליות בימינו. בפאנל ישתתפו מעצבים ואמנים שעוסקים בחושים נוספים מלבד חוש הראייה, משתמשים בטכנולוגיות חדשות ומגוונות, והקהל מהווה חלק בלתי נפרד מעבודתם. 

בהשתתפות: הדס זמר בן ארי, סער סקלי, שראון פז וליאת סגל.

 

אירועי לווין

אירועי שבוע העיצוב, ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ובשיתוף בית מודל העיר (עיריית ירושלים), ייפתחו ביום ראשון, 21.12.14.

 

מתחם המעצבים בעיר

מתחם המעצבים בירושלים מזמין את הקהל לבקר בחללי העבודה של אמנים ושל מעצבים מקומיים ולרכוש את יצירותיהם במקום. לכבוד שבוע העיצוב בירושלים יתקיימו במתחם גם סדנאות לילדים בכל יום בשעות 11:00 וב- 17:00. פרטים בעמוד הפייסבוק: מעצבים בעיר.

רח' בצלאל 7, ירושלים

שעות פעילות:  ימים ראשון שני שלישי

שעות פעילות המתחם: 10:00-14:00, 16:00-19:00

 

מודל העיר – מיפוי וידאו

מודל העיר ירושלים הולך ונבנה משנת 1972 עד ימינו אנו. המודל משמש אריכטקטים, מתכננים ומהנדסים עירוניים בתכנון פני העיר. במסגרת אירועי שבוע העיצוב בירושלים אנו שמחים לחשוף את מודל העיר לקהל הרחב. באמצעות אנימציות מיפוי אשר יוקרנו מ-8 מקרנים,  מודל העיר יתעורר לחיים בצבע, תאורה ומוזיקה.
ההקרנה תאפשר חווית טיול תלת מימדית מהפנטת ומרגשת בנבכי השכונות – בין חדש לישן וממזרח למערב.

יוצר: פליקס אופרמן (ברלין) ואלה פוניזובסקי – חברי ׳ליכטפיראטן׳, קולקטיב בינלאומי של אמני וידאו ומיפוי הקרנה.

בית המודל- עיריית ירושלים, כיכר ספרא, בניין 1.

שעות פעילות: ימים א-ה 10:00-19:00 | יום ו' 10:00-13: לן

העבודה תוצג עד 21 בינואר 2015