ארועים ותערוכות

בית התה הוא מרחב חדש וייעודי עבור מיצבי סאונד אשר הושק במרץ 2022, שיתוף פעולה בין בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה והמרכז לאמנות ומחקר מעמותה.
גלריית הסאונד החדשה שנפתחה במבנה בית התה, הוקמה במטרה לתת פלטפורמה למיטב היוצרים.ות במוזיקה העכשווית ואמנות הסאונד בירושלים בפרט ובישראל בכלל, ויוצגו בה כ-5 מיצבי סאונד בכל שנה, כמו גם פרויקטים ייעודיים נוספים.

 

ביום חמישי, 4.8.22 בשעה 19:30, פתיחת תערוכה שנייה של אמני הסאונד בר ערן ותום קליין בשיתוף האנסמבל הקולי ״מדוזה״

בתערוכה יציגו האמנים עבודה מקורית שנוצרה עבור גלריית הסאונד בשם "עכשיו, כשהכל במקומו". היצירה נעה בין האחדות הקולית של המקהלה לבין חשיפה, קילוף ומתיחה של הקול הבודד. ע״י שימוש בטכניקות הקלטה, הפירוק מפרט ומדגיש את הניואנסים של כל קול בהרכב, את החריקות, את הרעידות הקטנות, את המתח, את הרוק בפה ואת מצב הרוח שבאה כל אחת מהסולניות באותו היום.

מדוזה היא אנסמבל קולי המורכב מארבע זמרות מלחינות היוצרות מוסיקה מקורית החוקרת את איכויות הקול השונות והיכולות הסונוריות הטמונות בתיבת התהודה האנושית. הן שרות רפרטואר מגוון שנע בין קומפוזיציות מופשטות, יצירות המשלבות אלתור, לבין עיבודים למוסיקה עממית ויצירות של מלחינים אוונגארדים.

תום קליין הוא מלחין וצ'לן הנע בין עולמות האוואנגרד והקלאסי. עבודותיו מתאפיינות במינימליזם פיוטי, ושפה רומנטית מרומזת החוקרת אפשרויות ביצוע ונגינה מורחבות. באמתחתו של קליין גוף עבודות עשיר של עבודות סולו, מוסיקה למחול, עבודות במרחב הציבורי ועוד.

אודות בית התה

מבנה בית התה הועבר אל בית הנסן בתחילת שנת 2021 בפרויקט מורכב מחצר וילה שרובר, שהייתה אחד הסמלים של שכונת טלביה היוקרתית. את וילה שרובר הקיף גן בשטח של כשישה דונמים, שעוצב ותוכנן בשנת 1956 על-ידי אדריכלי הנוף, חתני פרס ישראל, ליפא יהלום ודן צור. ליד בריכת השחייה שעל שפתה התארחו אצולת הארץ ומנהיגי העולם, תצוגות אופנה ונשפים, נבנה בית-תה שעוצב בצורת קונכייה ורצפתו עוטרה בפסיפס.

כחלק מהאלמנטים שנבחרו לשימור, לאחר שאושרה התחדשות וילה שרובר ע"י עיריית ירושלים, הועתק בית התה אל הגינה הצפונית של בית הנסן והפך לחלק מהמרחב הציבורי שבשטחו.

העתקת מבנה 'בית התה' ביוזמת מהנדס העיר ירושלים יואל אבן ומנכ״ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי. תודה מיוחדת לצוות פרויקט בית שרובר ירושלים ומרגה קוממיות (יזם).

 

 

עכשיו, כשהכל במקומו (Now, All is in Place), תום קליין & מדוזה
אוצרים: אמיר בולצמן וקבוצת סלה-מנקה
4.8.2022 – 22.9.2022

 

שעות פעילות גלריית בית התה:
ב׳-ה׳ 22:00-10:00 | ו׳ 16:00-10:00