ארועים ותערוכות

שבוע העיצוב ירושלים, אירוע הדגל של בית הנסן, יתקיים בין התאריכים 23-30 ביוני 2022 בבית הנסן, ירושלים במהדורתו ה-11, ויכלול עשרות תערוכות, מיצבים, אירועים ופרויקטים ייחודים בהשתתפות למעלה מ- 150 מעצבים.ות ישראלים ובינלאומיים.
תחת הנושא השנתי ״לעת עתה״, שבוע העיצוב ירושלים 2022 מבקש לבחון את זמניותו של העיצוב ועיצובה של הזמניות במציאות של הווה מתמשך, ושואל כיצד ניתן לרתום את הזמן ככלי להשתמש בו, לא להימנע ממנו, כדי להשפיע לטובה במרחב חסר ודאות. 

 

במהלך ערב הפתיחה החגיגי, לצד חשיפת כלל התערוכות והמיצבים, נחגוג במבחר פעולות פרפורמטיביות ומוזיקליות ברחבי בית הנסן. מעצבים ומעצבות יפעלו בזמן אמת ויזמינו את הקהל לגלות בין היתר מה קורה כשמחברים חיישני סאונד ווידאו לאבניים בעבודה, להשתתף בלופ האינסופי שיצרו אמן, מוסיקאי ורקדנית אוסטרו-איטלקים, לקבל נעליים מותאמות אישית ברבע שעה, לצפות ברובוט שבונה מבנה אדמה צומח מול עיניהם,  והפתעות נוספות שיישארו סודיות לעת עתה.

גם השנה, כלל חללי הפנים והחוץ של בית הנסן יתמלאו בעשרות מיצבים, מיצגים, תערוכות ופרוייקטים מכלל דיסציפלינות העיצוב, רובם מוצגים לראשונה, הנוסבים סביב התמה השנתית. ביניהם, פרוייקט פרפורמטיבי של האמן והמעצב האיטלקי/אוסטרי אלדו ג׳יאנוטי ישאל על זמן וחזרתיות ויתפרס ברחבי בית הנסן; תערוכה המתעסקת בטקסי הניקיון היפנים באוצרות נטליה סנז, טאקשי ימאמורה, אריה רוזן ונועם לוינגר; קבוצת PIKNIK מאיסטנבול יאיירו בזמן אמת את התייחסותיהם לשאלת הזמן בחלל ההוספיס ההיסטורי; וגם – מכונת טארוט אוטומטית מבוססת קוד, כלים מקמח ואדמה האפויים בתנור הביתי, סדנת סריגה מעגלית ואקולוגית, עיפרון שאינו מתכלה לעולם ועוד.

בשנתו החמישית פרוייקט "השדכן" בהובלת דניאל נחמיאס המחבר בין בעלי מלאכה ירושלמים למעצבים ירושלמים עובד עם הגיל השלישי לחיבורים מפתיעים המולידים מוצרים וסיפורים מרתקים; התערוכה ״שוד ושבר״ באוצרותו של שחר קדם ובשיתוף פעולה עם רשות העתיקות תבחן את הקשר בין הממצאים והסיפורים שאנו טווים סביבם; ועוד תערוכות ואירועים מרתקים ברחבי בית הנסן בהשתתפות מעצבים מקומיים ובינלאומיים.

 

למידע נוסף ותכניה מלאה – www.jdw.co.il 

 

שעות פתיחה:

חמישי 23.6 24:00-19:30

שישי 24.6 16:00-10:00

שבת 25.6 23:00-10:00

ראשון – חמישי 26-30.6 23:00-16:00