ארועים ותערוכות
 
ארכיון:

אמנות בצומת

אירוע מיוחד במסגרת במסגרת פסטיבל הקולנוע ירושלים

יום רביעי 13/7/16
כניסה חופשית

 

התחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני, ביוזמת קרן אוסטרובסקי ובהפקת המרכז לעיצוב ומדיה “מעמותה”, מתקיימת במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ה-33 בירושלים, והיא היחידה מסוגה בארץ. לרגל המאורע תתקיים גם הקרנת חוצות של שלושה מסרטיה הקצרים של היוצרת הנסיונות שנטל אקרמן.

20:00 תחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני
22:00 הקרנת חוצות של סרטי שנטל אקרמן

לפירוט הסרטים המוקרנים ניתן לגלול מטה.

עמוד האירוע בפייסבוק.

 

 

סרטי התחרות:

אוריינטציה | בימוי: סירה פויגל ברוטמן, איתן אפרת. במבט על שני מקומות—הפסל הסביבתי ״כיכר לבנה״ המנציח את פועלם של בוני העיר תל אביב, ומבנה הכיפה של הכפר הפלסטיני סלמה, היום כפר שלם הישראלי – הסרט אוריינטציה מתמקד ביכולת של חומר אדריכלי, ושל סאונד ודימוי, לרשום חוויה ושיכחון קולקטיביים. 13 דקות

נעמה: מחווה לנחום בנארי | בימוי: הילה בן-ארי. מדרש מגדרי למחזה “תובל קין” שחיבר נחום בנארי, אחי סבה של האמנית, סופר ואיש רוח, ממייסדי המשכן לאמנות בעין חרוד. במוקד הסרט ניצבת דמותה של נעמה, מלקטת אילמת ואחותו של תובל קין. הסרט מורכב מרצף כוריאוגרפי של מצבים גופניים הנעים בין חוזק, חולשה וקריסה. 2015 | 14:17 דקות

ישמעאל | בימוי: נירה פרג. בסרטה ישמעאל, ממשיכה הבמאית נירה פרג בחקירתה של שגרת היומיום במערת המכפלה, הנקראת גם אלחרם אלאבראהימי. תחת השגחה צבאית צמודה, היא מבלה שם יום שלם, מ-4 בבוקר ועד 9 בערב, בעקבות חמשת קריאות המואזין לתפילה, ומתעדת את ייחודיות הפולחן במערת המכפלה. 2015 | 10:41 דקות

החתונה | בימוי: אלהם רוקני. ״החתונה״ מבוסס על סרט החתונה של הורי האמנית, שנערכה בימי המהפכה האיסלאמית באיראן. דרך מאמצי בני משפחתה להיזכר בתאריך החתונה המדויק, נשזרים מול הצופה אירועים פרטיים והיסטוריים החושפים את תחושת הבלבול והטראומה בימי המהפכה. 2015 | 15 דקות

לא צל | בימוי: דנה גולדברג. טקסט: אפרת מישורי. “לא צל” הוא שיר קולנועי, חלום/סיוט סוריאליסטי-אסוציאטיבי או ליפ-סינק לדממת תת-המודע של אישה אחת. הסרט צולם בסמארטפון – סמסונג גלקסי S4. 2015 | 8 דקות.

 

ONOMONO | בימוי: אורית בן-שיטרית. ONOMONO, כותרת שהיא פלינדרום, מציגה לופ אינסופי המשקף חיזיון חברתי־כלכלי אפוקליפטי אינטנסיבי ודחוס. היא מאירה את חוליי החברה באמצעות מונטאז׳ דימויים הנותנים ביטוי חסר מנוח לתחושה קיומית דיסהרמונית, המתאפיינת בניתוק פנימי, וכוללים מצגות גרפיות מתקופת השפל הכלכלי בשנות ה־30 של המאה שעברה ותצלומי אנשים הלוקים בהפרעה קטטונית. [איה לוריא] 2016 | 4:25 דקות

 

סרטי שנטל אקרמן:

1968 – Saute Ma Ville  

סרטה הקצר הראשון של שנטל אקרמן, מאפשר לכל אחד מאתנו להזדהות עם מצבן של עקרות הבית. הסרט מהלל את המרד כנגד מאסר זה, הנידון להשמדתו שלו עצמו, ועושה שימוש בדימויים דמויי בורלסקה ובהופעתה של שחקנית שנראית כאילו הגיחה זה הרגע מקומדיית סלפסטיק. 13 דק’.

החדר – 1972

מצלמה נעה באיטיות ובדממה, וסובבת 360 מעלות סביב דירת מגורים, מספר פעמים, כשבכל סיבוב מצולמים אותם האובייקטים, כולל אקרמן עצמה, השוכבת על מיטה כשקרני שמש בוהקות דרך החלון שמאחוריה. אקרמן, הדמות היחידה בחדר, משנה את תנוחתה ואת הבעתה בכל פעם שהמצלמה חוזרת אליה. 11 דק’

מלון מונטריי – 1972

דרך סדרת שוטים אילמים, המציגים קומפוזיציה אלגנטית, אקרמן הופכת מלון דירות הרוס באפר ווסט סייד  למקום של התבוננות ויופי בלתי-שגרתי. 62 דק’