ארועים ותערוכות

להתבונן באיוריה של עינת צרפתי דומים ליציאה אל הים.
במבט מרחוק, הם נדמים כמשטחי צבע אינסופיים מנוקדים ברמזים לסודות הסמויים מן העין. אולם ככל שמעיזים לצלול פנימה נגלים עולמות נסתרים, פרטים על גבי פרטים של התרחשויות, מפגשים ודמויות, זכרונות ומראי מקום לתרבות שנשארה על החוף. כדי לקרוא אותם במלואם, צריך להתמסר למסע ולא ליעד, להעז להרחיק מהיבשה הבטוחה אל עבר המרחבים הפתוחים של הלא נודע. ושם, בלב ים, אנו פוגשים את צרפתי עצמה. שכן גם תהליך העבודה שלה דומה לתהליך הקריאה של עבודתה – גם היא הולכת לאיבוד באיוריה, מרשה לעצמה להתמסר לפרטי הפרטים לעולמות התת הכרתיים שהיא בוראת, מחזיקה ביד האחת בקצה החוט שמושך אותה בחזרה אל החוף.

 

בכך, איוריה של צרפתי הם הזמנה לצלול איתה לעומק התודעה, ודווקא שם לזכות במפגש ישיר ובלתי אמצעי עם עולמה. במסע מסוג זה, לא היעד הוא חשוב, אלא דווקא לב הים, המשחרר אותנו מהאחיזה במציאות. רק אז, ניתן לסמוך עליה שתוביל אותנו בבטחה חזרה אל קרקע יציבה.

 

״ההפלגה אל שומקום״ מזמינה אתכם לשוט עם צרפתי אל האוקיינוס של יצירתה, להרשות לעצמכם ללכת לאיבוד ואז לשוב אל נקודת ההתחלה ולהתבונן, הפעם כימאים מנוסים, במסע שעברתם.
התערוכה היא יצירה חדשה המורכבת מעשרות עבודות של עינת לאורך 10 השנים האחרונות – ויוצרות רצף של מעל ל-45 מטר של איורים שנשזרים זה בזה לסיפור חדש. החוויה שנוצרת היא מרחב שיטוט לילדים והורים שיכולים לבלות שעות בחיפוש וגילוי הפרטים שבפנים.

ספרה הראשון ״השכנים״ תורגם ל20 שפות וזכה במספר פרסים בניהם ״פרס רמת גן לספרות ילדים״. ספרה השני ״ארמון בחול״ זכה בפרס ״מוזיאון ישראל לספר ילדים ע״ש בן יצחק״, וגם ספרה השלישי ״צרות בצרורות״ תורגם לשפות רבות ברחבי העולם. ספר הקומיקס הארוך הראשון שלה. עתיד לצאת לאור בשנה הקרובה.

 

חלק מהאיורים לקוחים מתוך:
״מבול נחש ושתי תיבות״ מאת מאיר שלו הוצאת כתר; ״סיפור אחרי השינה״ מאת שהם סמיט הוצאת כנרת; ״השכנים״ מאת עינת צרפתי הוצאת כתר : ״ארמון בחול״ מאת עינת צרפתי. הוצאת כתר; ״צרות בצרורות״ מאת עינת צרפתי הוצאת כתר; ״ça pourrait être bien pire ״ עינת צרפתי הוצאת קמבורקיס; ״I'M A MESS" מאת עינת צרפתי הוצאת קמבורקיס; סדרת ״ט.ל.ח -אהבה, מלחמה, משפחה״, פסטיבל אאוטליין 2022; פוסטרים עבור פרויקט ״DREAME"; איורים עבור מיתוג SHI-SHI; איור עבור גלובס ״עבודת החלומות״; איור עבור ״עיניים״ גליון כיסים.