ארועים ותערוכות

פתיחה: 15.7.23, 19:30, במרכז לאמנות ומחקר מעמותה

התערוכה החדשה של אירית בצרי, הכוללת ארבעה מיצבים המורכבים מעבודות וידאו וסרטי קולנוע, תיפתח במסגרת פסטיבל הקולנוע ה-40 בירושלים, כחלק מתוכנית ״אמנות בצומת״.
בצרי, מהאמניות הישראליות המוערכות בעולם, החלה לעסוק בווידיאו ארט ב-1981 בישראל, וכעבור שנתיים עברה לניו־יורק. מ-2003 היא שוקדת על בניית "ארכיון מקרי", הכולל למעלה מאלף סרטים. במיצביה היא משתמשת בסרטי הקולנוע כחומר, תוך העלאת שאלות אסתטיות וטכנולוגיות על פורמטים "מתים": איזה זיכרון הם משמרים, ואיזה זיכרון אנחנו בוחרים לשמור? מה המשמעות של המוות הזה? אילו חיים חדשים יכולים לקבל החומרים האלה כעבודת אמנות בעלת משמעות ופואטיקה חדשה, מחוץ להקשרם המקורי?
רוב הסרטים בארכיון של בצרי נרכשו בשוק הפשפשים של העיר ליסבון, שבה היא מחזיקה סטודיו בעשור האחרון. מצבם הושפע ממזג האוויר, מאחסונם במקומות בלתי "מותאמים" – ובעיקר מהזמן, המשפיע על החומר, על כל חומר, ומשנה אותו. המיצבים של בצרי הם פלימפססטיים, שכבות של היסטוריה אישית וקולקטיבית נכתבות ונמחקות בכל פעם מחדש – בתוכן ובחומר.

 

עבודותיה של בצרי הוצגו ב-35 מדינות ברחבי העולם. היא זכתה בפרסים רבים, בהם פרסים שהוענקו לסרטיה בפסטיבלים שונים, כגון פרס בקסבאום היוקרתי של הביאנלה של מוזיאון ויטני בניו־יורק (2002) ופרס קרן גוגנהיים (1992). עבודותיה נכללות, בין היתר, באוספים של המוזיאון לאמנות מודרנית בניו־יורק ובמוזיאון ישראל.

אירועים בתערוכה:

שישי, 21.7.23, 12:00- שיח גלריה עם האמנית

 

התערוכה בתמיכת קרן משפחת אוסטרובסקי, מינהל התרבות ועיריית ירושלים   | תודה מיוחדת לחברת פלסקולייט 

 לאירוע פייסבוק >>