ארועים ותערוכות

קול קורא להגשת הצעות לשבוע העיצוב ירושלים 2024

התמה השנתית: "התיבה"

 

מפגש מעצבים לקראת ההגשות לקול הקורא יתקיים ביום חמישי, 18.04.2024, בשעה 20:00 בעליית הגג של בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים.

 

סיפור התיבה טומן בחובו שאלות וסוגיות המעסיקות דרך קבע את התרבות האנושית בכלל ואת עולם העיצוב בפרט, ורלבנטיות היום יותר מתמיד: כיצד אנחנו בוחרים לשמר ולהציל את עצמנו מעצמנו? כיצד ייראה היום שבו ייבשו המים? כיצד נקום מן החורבן החומרי והרוחני?

 

מהי תיבה? קודם כל, מקום שבו שורדים את המבול: מתכנסים, משמרים את עצם החיים, מלקטים את החומרים שמהם נבנה עולם חדש, משקיפים אל עבר קו אופק הנותר יציב גם כאשר נקודת המבט מיטלטלת. תיבה היא חוסן בחירום, בית זמני, תקווה בים סוער.

 

תכולתה של התיבה נקבעת בפעולה אוצרותית: כל הכרעה מייצרת נרטיב, כל בחירה פירושה העדפת סיפור אחד על פני אחרים. ההחלטה מה נכנס לתוך התיבה מתקבלת מתוך תעדוף ערכי המתבצע על צירי ניגודים – בחירה בין חיים ומוות, עבר ועתיד, עיקר וטפל, הכרח ומותרות, שימור וכיליון.

 

סיפור התיבה התנ"כי הוא סיפור על אסון אימתני שמקורו ברעות החולות המיוחסות לאדם. לצד זאת, הוא גם סיפור על יצירה: על עשייה אדריכלית ועל האחריות האנושית לאסוף ולשמר, שהיא גם זו שמצילה, גואלת ומפיחה תקווה. השימוש הרב שעושה הטקסט המקראי בפעלי עשייה ויצירה מדגיש את הדחף האנושי לפעולה בעת חירום, שהרי כל פעולה היא התנגדות לחוסר האונים המתעורר אל מול היקף ההרס ועוצמתו.

 

לוחות זמנים

מועד אחרון להגשת הצעות: 2.5.24 בשעה 23:00.

העבודות הנבחרות יזכו למימון ולתצוגה בשבוע העיצוב ירושלים, שייפתח לקהל הרחב ב-19.9.24.

 

להגשה ופרטים נוספים > www.jdw.co.il

שבוע העיצוב ירושלים

 

שבוע העיצוב ירושלים – פרויקט הדגל השנתי של בית הנסן, המתקיים מאז 2011 – הוא אירוע העיצוב הציבורי הגדול והמשפיע בישראל, וכולל שלל אירועים, מופעים ותערוכות עיצוב מקומיות ובינלאומיות.

 

במרכזו של שבוע העיצוב ירושלים עומדת מדי שנה תמה שלאורה נבחנות סיטואציות ירושלמיות וישראליות ייחודיות, בעלות רלבנטיות בינלאומית. זאת, בידיעה שאיכויותיו הייחודיות של הנוף התרבותי המקומי הופכות את ישראל למעבדה חיה של נושאים גלובליים בוערים, שעל העיצוב להתייחס אליהם ולהגיב להם. מדי שנה, מעצבים משלל דיסציפלינות מוזמנים לשבוע העיצוב ירושלים כיחידים וכקבוצות כדי לפתח פרויקטים ורעיונות חדשים, ולהגיב בדרכם לתמה השנתית.

 

אירוע תרבות בשגרת מלחמה 

היום יותר מתמיד, התרבות וערכה עומדים במבחן. אנו מאמינים כי גם בעת משבר, בכוחנו לפעול ולהשפיע, לשקם את עצמנו דרך יצירה ולעצב מחדש את המחר. השנה, שבוע העיצוב ירושלים שם לו למטרה לתמוך בפעולות וביוזמות עיצוב המבקשות להביט הן פנימה, אל תוך הדיסציפלינה, והן החוצה, אל החברה על כל היבטיה וגווניה, ולעשות כל זאת לטובת "היום שאחרי".

שבוע העיצוב ירושלים הוא יוזמה של משרד ירושלים ומורשת ושל הרשות לפיתוח ירושלים, ומתקיים בניהול בית הנסן וחברת רן וולף.

 

ניהול כללי: סמדר צוק ורן וולף, חברת רן וולף

אוצרות ראשיות: דנה בן שלום וסוניה אוליטסקי

ניהול תיאורטי ורצועות תוכן: ד"ר ג'רמי פוגל