ארועים ותערוכות

 ״CQ״ תערוכה חדשה בבית התה – גלריית סאונד בבית הנסן, עם מיצב סאונד של המוזיקאי ובונה הכלים קופר מור. בתערוכה יציג המוזיקאי האמריקאי פורץ הדרך יצירת סאונד מקורית שייצר במיוחד עבור הגלריה. שם התערוכה C Q מגיע משפת המורס והוא הקוד הבסיסי ביותר – "Calling, please respond."   

שפת המורס עומדת בבסיס העבודה וקופר מור נעזר בה בשביל לקודד טקסט לקצב. היצירה מורכבת מאסופה של אטיודים, יצירות קטנות המורכבות מחומר גלם של שמות תואר אנושיים (traits), שעברו, טרנספורמציה וקידוד לתבניות קצביות. ע״י שימוש בטכניקת הקידוד, היצירות נעות בין מקצבים פלוריתמים להרמוניות ג׳אזיות, צלילי פסנתר בודדים ליצירות רב שכבתיות המייצרות טקסטורות סאונד ייחודיות. 

בעבודה CQ קופר מור חוזר לזיכרון צליל ראשוני מהילדות שלו – כאשר הוא ואחיו יכלו להאזין ולתקשר מפרברי וירג׳יניה עם חובבי shortwave radio מלונדון, דלהי, קיטו, קהיר ומוסקבה. קופר מור כותב: ״הרבה מהצלילים אשר ניסיתי לייצר באו מעולם ה-shortwave radio.

 לאט לאט התחלתי ללמוד ולהכיר את ה״שדרנים״ השונים – חלקם היו מדויקים, חלקם מרושלים, חלקם מהירים או איטיים. עם הזמן יכולתי לזהות את השדרן לפי הדרך שבה הוא קודד, חלקם היו מאוד מוזיקלים וזורמים, חלקם לא.״

קופר מור הוא בונה כלים, מלחין ומוזיקאי הנטוע במסורת הג'אז והאלתור החופשי. בשנות ה-70 וה-80 קופר מור היה מפורצי הדרך בסצינת הג׳אז האוונגרדי בניו-יורק. כיום כפסנתרן, קופר- מור מרבה להופיע בהרכבים שונים עם וויליאם פרקר, גרלד קליוור. חבר בהרכב ״דיגיטל פרימיטיבס״ ביחד עם המתופף האמריקאי צ'אד טיילרו והסקסופוניסט הישראלי אסיף צחר.

 

אוצרות: אמיר בולצמן // עיצוב סאונד: דניאל מאיר

20.06.2023–16.04.2023

ביקורו של קופר מור התאפשר הודות למשכן האמנים הרצליה

שעות פעילות גלריית בית התה:

ב׳-ה׳ 10:00 – 22:00

ו׳ 10:00 – 14:00