ארועים ותערוכות

"האמנות היא useless, רוצה לומר, האמנות מבקשת שיניחו לה לנפשה. היא מבקשת להיות; שלא ישפטו אותה לטוב או לרע; שלא יעריכו אותה כך או אחרת; שלא ירצו אותה או לא ירצו אותה" -בעז נוימן

השקה ירושלמית לספר חדש של הוצאת בוקימן ובתמיכת אוניברסיטת תל אביב. האמן גסטון צבי איצקוביץ ידבר על הספר, על הממשק של צילום והיסטוריה, ועל החברות שלו עם בעז נוימן זכרו לברכה. כן ישתתפו בדיון נינו ביניאשוילי עמרי גרינברג מהוצאת הספרים.

על הספר ועל בעז: ב-16 במאי 2015 הלך לעולמו ד"ר בעז נוימן, היסטוריון ואיש רוח ישראלי פורה ומקורי, והוא בן 43. נוימן, שהיה מרצה בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת תל אביב, פירסם שישה ספרים. לצד הנתיב המרכזי בעבודתו ייחד גם זמן לכתיבה על אודות אמנות בניסיון להעשיר את הדיון בה בהקשרים היסטוריים ופילוסופיים. הוא ביקש לחרוג מדפוסי הכתיבה המקובלים, הפתלתלים והמנוכרים ולכתוב על אמנות באופן נגיש ובהיר.

בספר מאוגדים שישה חיבורים שכתב נוימן לקטלוגים של תערוכות אמנות במוזיאונים ישראליים ומאמר לעיתון. לצד עיסוק בתקופות ובסוגיות ספציפיות בהיסטוריה הגרמנית והישראלית, החיבורים דנים בכמה מושגים מרכזיים – הגירה, זמן, שוטטות וחיפוש אחר בית ומקום. בספר משולבים דימויים מהתערוכות שבעבורן נכתבו החיבורים וכן תצלומים של האמן גסטון צבי איצקוביץ המתעדים פסאז'ים בערים בישראל. הספר רואה אור כמחוות זיכרון לבעז במלאות שנה למותו.

לרכישת הספר

עמוד האירוע בפייסבוק