ארועים ותערוכות

דרך המפגש בין רישום ידני לטכנולוגיה, התערוכה מזמינה את הצופים להיכנס לעולמן הפנימי של דמויות באיורה של מאיה שלייפר. המסע עובר לא רק במחשבותיהן של הדמויות אלא גם בסטודיו המשוחזר-ממוצא של האמנית, על הגבול בין המציאות לפנטזיה, ומעניק למבקרים הצצה ליצירתה של שלייפר ולעולמה הייחודי. עוברי אורח, אנשים ברכבת, נשים שנפגשות בזמן הליכות, נוסעים באוטובוס – אחרים וזרים הם ההשראה לסדרת העבודות של מאיה שלייפר, העוסקת בעולמם של זרים-מוכרים כפי שהיא מדמיינת אותם.

איוריה של מאיה זכו בתערוכה למימד נוסף באמצעות טכניקות שונות: החל במכשירים מיתולוגיים מראשית הקולנוע, כגון הזואוטרופ, וכלה בפיזיקל קומפיוטינג. המיצבים בתערוכה מנהלים דיאלוג עם עולם ספרי הפופ-אפס ומשלבים הקרנה של דימויים נעים ואיורים סטטיים במידות שונות של אינטראקטיביות. המרחב שבו מפוזרים הדימויים של מאיה מהדהד את עולמם של במאי הקולנוע ג'ורג' מלייס (Melies) והאנימטור ויליאם קנטרידג' (Kentridge), כמו גם את עולם ספרי הילדים של פעם.

הפתיחה ביום חמישי 15/9/16, במסגרת ארוע פתיחה של מנופים – פסטיבל אמנות עכשווית בירושלים. בשעה 20:30 יוקרנו גם סרטים של הנס ריכטר במסגרת sweet sixteen – מועדון 16 מ״מ של מעמותה

לעמוד האירוע בפייסבוק