ארועים ותערוכות

באיזה מובן נותרנו מודרניים או מודרניות? באיזה אופן המודרניזם מעצב את חיי היומיום שלנו? באיזה אופן מופנם המודרניזם ובא לידי ביטוי בפוליטי, בהיסטורי ובתרבותי? ומה מאפיין את דפוסי התרבות במאה עשרים ואחת?

 

במסגרת הקולוקוויום השנתי של תוכנית התואר השני במדיניות ותיאוריה של האמנויות ושל תכנית התואר השני בעיצוב אורבני בבצלאל, מתקיימת סדרת הרצאות על מאפייני המודרניזם כיום ועל הדפוסים השונים של המודרניזם שבו אנו חיים/ות כיום.

במסגרת הסדרה תיערך ההרצאה "ההרואיות של החיים המודרניים – פריס בירת המאה ה-19". ההרצאה תתמקד בהבניית המודרניות בעולם האמנות החזותית בפריס במחצית השניה של המאה ה-19. לצד ניתוח המונח "מודרני" על פי כתביו של שארל בודלר, יבחנו התמורות שעברה פריס באותה עת, הן בעיצוב המרחב העירוני והן בעיצוב חיי הפנאי והבילוי, הקשורים בקשר הדוק לעליית הצרכנות, העיתונות והתחבורה. כמו כן, נבחן את ההתפתחות ההדרגתית של חללי תצוגה אלטרנטיביים, כדוגמת חלונות ראווה, בתי קפה וגלריות פרטיות, אשר החליפו אט אט את הסלון הרשמי, כביטוי לדמוקרטיזציה של התרבות ולרוחה הקונפליקטואלית של המודרניות.

 

את ההרצאה תעביר ד"ר גל ונטורה, היסטוריונית של אמנות, חברת סגל במחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל ומרצה באוניברסיטה העברית בירושלים.