ארועים ותערוכות

תערוכתו החדשה של גבי קריכלי היא מיצב תלוי-מקום לחללי מעמותה בבית הנסן. המיצב מבוסס על שיחה מוקלטת בין קריכלי לחברו, האמן פסח סלבוסקי (ז״ל), שנפטר בערב פסח האחרון. העבודה על התערוכה החלה במה שהתברר כשבועות האחרונים בחייו של סלבוסקי. כך הפך הפרויקט למחוות פרידה של קריכלי מחברו.

 

קריכלי וסלבוסקי הם שניים משלישיית אותו-עולם (יחד עם אבי סבח), שפעלה מאז 2009 בהופעות מוזיקליות המבוססות על אלתור. במהלך השנים האחרונות נהגו קריכלי וסלבוסקי לנהל שיחות על ספיקר (מצב רמקול בטלפון), כאשר הטלפונים הניידים שלהם מונחים לצדם בזמן עבודתם בסטודיו: סלבוסקי עובד על ציוריו בירושלים, קריכלי על המיצבים הגדולים שלו, שכוללים פיסול, גילוף בעץ ווידיאו, בתל-אביב. פסח מדבר וגבי מקשיב.

 

באפריל 2019 הגיע קריכלי לעוד ביקור בחדר 235 בבית-החולים הצרפתי בירושלים, שם אושפז סלבוסקי בחודשים האחרונים בשל מחלה קשה. הספיקר הוחלף במכשיר הקלטה. גם הפעם פסח דיבר וגבי הקשיב. השניים שוחחו על אמנות, משפחה ויצירה, ועל שבריריותו של הגוף הפיזי המחזיק את כל אלה. השיחה הוקלטה ונערכה כחלק מעבודת המיצב שקריכלי מקים בחללי מרכז מעמותה. זו עדות נדיבה בזמן, בחומר ובקול לחברות בין שני אמנים.

 

המבקרים מוזמנים לעבור בתוך המיצב, שיתפרש כמסלול הליכה בין חדרי מעמותה במרתף בית החולים למצורעים לשעבר. ההליכה לאורך המזח שיבנה קריכלי תגלה חלקים מהשיחה ורגעים בהם חומר, מילים וגוף נפגשים. קולו של סלבוסקי הופך לקול המורה את הדרך.

 

אירוע התערוכה בפייסבוק