ארועים ותערוכות

האירוע מציג את תוצריו של שיתוף פעולה חדש בין התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בצלאל לבין המרכז לכימיה באוניברסיטה העברית.

בערב יוצגו תוצריו של קורס שפעל כמעבדה הרואה בטכנולוגיות הדפסה תלת מימד ופיתוח חומרים חכמים תחומי חקר המדגימים באופן חד וברור את הצורך בחשיבה עיצובית וחקירה חומרית לצד מחקר מדעי.

מטרת הקורס הייתה לכנס יחד מדענים ומעצבים, סטודנטים לכימיה וסטודנטים לעיצוב, על מנת לפתח יחדיו חומרים, שימושים, השערות וסיפורים חדשניים דרך דיאלוג ועשייה המתרחשים בתווך שבין התהליכים, הכלים ומתודולוגיות המחקר העיצוביים לאלו המדעיים. המפגש יצר מסגרת סינרגטית אשר מטרתה למצות שני תהליכים מרכזיים במחקר ופיתוחיצירה ועיצוב של חומרים חדשים ומציאת שימושים מעשיים ורעיוניים עבורם.

שילוב הכוחות בין עולם המחקר הכימי לבין עולם העיצוב טומן בחובו הבטחה לפיתוחן של טכנולוגיות, אשר בתורן יביאו להמצאות חדשות ופיתוח ועיצוב מוצרים.

תוצר הקורס הוא למעשה מבט לתהליך מחקר שיתופי. אין כאן תוצר קלאסי אלא ניסוח של תהליכי עבודה ועקרונות משותפים המעלים שאלות כמומהו ניסוי עיצובי? ובמה הוא ניבדל מניסוי מדעי? מהי שאלת מחקר של מעצב מול זו השואל מדען? איך הן יכולות להניע אחת את השניה? איך יראה תהליך פיתוח מדעי מול התהליך העיצובי? איפה נמצאות נקודות הדמיון ואיך אפשר להשתמש בהן כדי לייצר תהליך יצירתי משותף?

 

במסגרת הארוע נתרשם מפיתוח חומרי משותף בתערוכה שתחשוף את התהליכים והחומרים, פרזנטציות קצרות של חוקרים ומעצבים ופאנל מסכם שידון בבחינת הפוטנציאל האפשרי לחיבור בין מדע, עיצוב ותעשייה.