ארועים ותערוכות

12:00-16:00 – סדנת צילום פילם קולנועי ופיתוח בוויסקי!

בסדנה נצלם סרט קצר במצלמת סופר 8 מ"מ, נפתח אותו בתערובות ביתיות ואלכוהוליות, ונקרין את התוצר. מספר המקומות מוגבל – להרשמה: diyfilmm@gmail.com

* אין צורך בידע מוקדם.

12:00-12:45– פאנל משחק "מאודישן לאקשן"

שיחה בין השחקנית טלי שרון (בטיפול, הרמוניה) לבמאית והמלהקת לימור שמילה (מי מפחד מהזאב הרע, יונה) אודות תהליכי העבודה של השחקן מרגע קבלת הטקסט הראשוני לאודישן, דרך הדיאלוגים הפנימיים והחיצוניים המובילים לעיצוב הדמות על מסך הקולנוע.

13:00-14:00 – פאנל "כוחו של סוכן"

הבמאית והתסריטאית שירלי מושיוף (איש חשוב מאוד) בשיחה עם סוכן השחקנים ההוליוודי אדם ברקוביץ' , ראש מחלקת הטלוויזיה של סוכנות CAA, מהסוכנויות המובילות בשוק הבידור האמריקאי. ברקוביץ, האחראי על מכירת הסדרות “סיינפלד”, “כולם אוהבים את ריימונד”,“בית הקלפים” וכעת גם על סדרת הנוער הישראלית "החממה" לנטפליקס, יספר על מכירת סדרות מקומיות לרשתות שידור אמריקאיות ובינלאומיות, על חשיבות כתיבת דרמות מבוססות דמויות, ועל המקום שלנו, היוצרים הישראליים, בתוך כל הג'אז הזה.

פסטיבל הקולנוע ירושלים הינו הבית של הקולנוע הישראלי. השנה, לראשונה, הוחלט לאחד את האירועים המקצועיים בפסטיבל למסגרת "ימי התעשייה", ביניהם מספר אירועים מיוחדים שיתקיימו בבית הנסן, יוזמת המיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים.

 

14:30-16:00 – פאנל מציאות מדומה

מאז שפייסבוק רכשה את חברת "אוקלוס" בסכום דימיוני של שני מיליארד דולר,"מציאות מדומה" הפכה להבטחה הגדולה של תעשיית הבידור. לצד הפופולאריות ההולכת וגוברת, הפורמט החדש מעלה אינספור שאלות: כיצד ניתן להשתמש בו כדי להמציא מחדש את הקולנוע או משחקי הוידיאו? כיצד מספרים סיפור קוהרנטי וסוחף באמצעים החדשים? אילו כלים התווספו לרשות היוצרים, ועל אילו כלים הם ייאלצו לוותר? נטע אלכסנדר, כתבת התרבות של "הארץ" בניו יורק ודוקטורנטית ב-NYU, תשוחח עם היוצרים גור בנטוביץ', נמרוד שנית ועדי לביא, שיצרו סרטים חדשים בטכנולוגית 360 מעלות.

16:30-18:30 – מתאמים גרסאות

דיון מקצועי בנושא עריכת גרסאות שונות לפרויקטים תיעודיים עבור פלטפורמות וקהלים שונים. מהם הגורמים המובילים ליצירת גרסאות שונות לאותו פרויקט? אילו עקרונות אמנותיים מנחים את העבודה על גרסה חדשה? כיצד ניתן להתאים יצירה קיימת לפלטפורמה חדשה ולקהל זר? בפאנל ישתתפו היוצרים הבאים ויספרו על התהליך שעברו עם הסרטים שלהם: ברק הימן (במאי ומפיק) ורון עומר (עורך) על "מי יאהב אותי עכשיו"; דרור מורה (במאי, שיחת וידאו) ואורון אדר (עורך) על ”שומרי הסף"; שירלי ברקוביץ' (במאית) ונועם פנחס (עורך) על "שקרים בארון"; ויונתן ניר (במאי) על "עמוס". מנחה נועם פנחס. בשיתוף איגוד הבמאים, איגוד העורכים וקופרו קרן לשווק סרטי תעודה

הסעה לבאי הסדנה "מתאמים גרסאות" תצא מתל אביב. לפרטים והרשמה (לסדנת "מתאמים גרסאות" בלבד) info@editors.org.il