ארועים ותערוכות

שדה ניהול העיצוב והחדשנות עוסק בזיהוי ופיתוח של יצירתיות ככלי ליצירה מתמשכת של ערך. בתערוכה זו אנו חושפים את התהליכים שהובילו ליצירת הביסים, ודרכם בוחנים אסטרטגיה לעידוד היצירתיות בתחום המזון. ליבת האסטרטגיה היא יצירת מרחבי פעולה בינתחומיים שמעודדים יצירה עשירה. שני כלי ניהול שימשו אותנו בבריאת המרחב הבינתחומי: הצבת הwellbeing  כמטרה שמלכדת מעצבי מוצר, מדענים ושפים, ומינוף העיצוב כמעשה מלהיב וסוחף שיוצר שפה משותפת לתחומים שונים.

בתוצרי התערוכה מוצגים ביסים המייצגים פונקציה. מוצגים אכילים אלו והתהליך שהוביל אליהם משקפים את היתרונות שהעיצוב מאפשר בשילוב בין תכונות המזון והשפעתו על הגוף, אומנות הבישול והטיפול ברכיבים, וביצירת אפשרויות שימוש ותפיסה חדשות בנושא אוכל ואכילה. בלב תהליך הפיתוח של הפרויקט, אשר החל בהאקתון משותף והמשיך ביעוץ עם המדענים, ניצב המונח WELL-BEING. עשרת הצוותים פעלו במטרה לאפשר גישה וביטוי לפונקציות בהן התבקשו להתמקד דרך "ביס". בין הפרמטרים בהם התמקדו בחקירה ובתוצרים, נמצאים הקשר בין אופן השפעת הרכיבים על הגוף, תפיסת טעם, ריח, צבע, מרקם וחווית אכילה. מתן מענה לשאלות המרכזיות בהן עוסקים בתהליכי עיצוב, הניחו את הקרקע ליצירת הקשרים בנוגע לכל פונקציה, משמעות המזון ותפקודו על הסדר היום.