ארועים ותערוכות

סדנאות לילדים של תיאטרון הקרון
סדנה בהשראת ההצגה ״תהיה בריא מוריס מגי״ של תיאטרון הקרון. הסדנה כוללת הכנת בובות דו ממדיות עם איברים נעים על פי שבלונות מדוייקות של הדמויות מההצגה. כל ילד יוכל להכין בעצמו את הדמות האהובה עליו מבריסטול עבה ולצבוע אותה בצבעי עפרון. הדמות תוכל להניע איברים ולאחוז בחפץ קטן המתחבר אליה במגנט. הדמויות לבחירה מתוך ההצגה: מוריס, צב, ינשוף, פגווין, פיל, קרנף. תוספות: בגדים, כוס תה, כובע, קומקום, מטריה, מדליה, דגל, פרח, מתנה וכו’.
הסדנאות מתאימות לילדים בגילאי 4-10.
10:00-18:00, הגינה בבית הנסן

ההרצאה ״הסלון של גאון״
גלית גאון, ראש התכנית לאוצרות לעיצוב בשנקר, תארח בשבוע העיצוב מעצבים, אוצרים ואנשים, למפגשים ושיחות פתוחות. שיחות אודות עיצוב יצירה, בריאה וקלקול; אודות חומרי גלם, מחשבות, סקיצות וטעויות; אודות הדרך בה אנו מביטים לאחור בעודנו נעים קדימה; שיחות על זמן ומקום, על הבחירה לזכור והזכות לשכוח. השיחות יכללו מומחים, אורחים ומעצבים המשתתפים ומגיבים לשלל הפרויקטים של שבוע העיצוב ירושלים 2018.
11:00-21:00, בבית הנסן ומרכזת בזק.

הסלון של גאון נודד בין התערוכות למפגש עם המעצבים והאוצרים בחללי התערוכה.
עקבו אחר עמוד האינסטגרם של התכנית לאוצרות – A.Curate כדי לגלות את מיקום הסלון הנוכחי, או חפשו אותנו לייב בין המוצגים.

11:00- התאספות בגינת הנסן ותחילת הנדודים
11:00-15:00 – תערוכות בית הנסן
15:30 – כיכר המהפכה / מעבר לבניין בזק
16:00-21:00 – תערוכות בבניין בזק

סדנת יצירה לילדים
בכל שעה עגולה תתקיים סדנת יצירה לילדים, במסגרתה המשתתפים יעתיקו דימויים בעזרת טושים ופרגמנט.
11:00-16:00, חלל התערוכה ״פרו ג׳רוזלם״ בבית הנסן

הצגה לילדים ״תהיה בריא מוריס מגי״
עיבוד לסיפור מאת פיליפ ס. סטיד ואיורים מאת ארין א. סטיד.
מוריס הוא איש קטן שמתגורר בארגז כלים בבית-מלאכה. כל בוקר הוא נוסע לעבודה בגן-החיות ופוגש את חבריו הטובים: הפיל הגמיש, הצב הזריז, הקרנף המצונן, הפינגווין שמדבר פינגווינית והינשוף שפוחד מהחושך. כמו תמיד כשמוריס מגיע, גן-החיות מתעורר לחיים: מוריס בודק, מחבק, משחק וצוחק, מעודד ומודד, מקלח ומקנח (את האף) וגם שר שיר ערש על ענף. אבל יום אחד, מוריס לא הגיע לעבודה והחיות המודאגות מחליטות לעשות מעשה. סיפור על חברות לא שגרתית בעולם קטנטן מלא קסם.
ההצגה מיועדת לילדים מעל גיל 3. משך ההצגה -45 דקות.
10:30 ו-12:30 בבית הנסן. להרשמה להצגה ב-1:30 לחצו כאן | להרשמה להצגה ב-12:30 לחצו כאן

סדנת קומיקס לילדים
 סדנת קומיקס וחשיבה יצירתית בהנחיית הקריקטוריסט עמוס אלנבוגן, בהשראת התערוכה ״חמסה, חמסה, חמסה״. מה קורה כשהחמסה פוגשת גיבור על, איך נראית חמסה של חייזרים ומה אומרים לחמסה קטנה שלא רוצה ללכת לישון? עמוס אלנבוגן, קריקטוריסט חובב חמסות בתכנית חדשה שמצליחה, בלי עין הרע, להצחיק וגם ללמד. עפרונות ישלפו, קריקטורות יצוירו ועם קצת מזל אפילו המבוגרים יהנו.
כניסה למוזיאון 1+1 פעילות הסדנאות ללא תוספת מחיר. ההשתתפות על בסיס מקום פנוי.
10:30 ו-12:00 במוזיאון לאמנות האסלאם

סדנאות לילדים של תיאטרון הקרון, הרצאות ״הסלון של גאון״, סדנאות יצירה לילדים, מגוון הצגות לילדים של תיאטרון הקרון, סדנת קומיקס, הקרנות סרטים במסגרת פסטיבל סרטי העיצוב של מילאנו והרצאות.
גללו למטה על מנת לצפות בכל אירועי יום שבת, שבת, 9.6.18, בשבוע העיצוב.

הצגה לילדים ״גברת כלום״
עיבוד חדשני ומרענן לאגדה "הדייג ודג הזהב". גברת כלום ברחוב מתגוררת, אך אל תטעו, היא דווקא מאושרת. עגלתה מלאה חפצים ואביזרים איתם היא מספרת סיפורים. בסגנון ליצני ובקצב שובב מציגה ההצגה אגדה על דג הזהב, על אשת דייג שרצתה להיות מלכה ועל גברת כלום השמחה בחלקה.
ההצגה מיועדת לילדים מעל גיל 4. משך ההצגה 45 דקות.
16:00 ו-18:00 בבית הנסן. להרשמה להצגה ב-16:00 לחצו כאן | להרשמה להצגה ב-18:00 לחצו כאן

 

פסטיבל סרטי העיצוב של מילאנו סרט הפתיחה Rewired Dreams
״כל עידן חושב שהוא העידן המודרני״ אך העידן בו אנו חיים הוא ללא ספק חדש. הסרט מורכב ממונטאג׳ מרתק של מאות קטעי ארכיון וסרטים ישנים שחלקם לא נחשפו מעולם. מלווה בקולה של השחקנית טילדה סווינטון, הסרט סורק את התשוקות והחרדות אשר ליוו את הופעתם של הטלפון, הטלויזיה, והקולנוע. התמורות החברתיות בעידננו הופיעו כבר לפני 100 שנים כשכל מדיה חדשה שקמה בסוף המאה ה-19 היתה לא פחות מהפכנית מהרשת החברתית העכשווית.
במאים: מאנו לוקשץ, מרטין ריינהרט, תומס טודה , דיבוב: טילדה סווינטון, אורך הסרט: 1:28
20:30 בקולנוע בית הנסן

להרשמה להקרנה לחצו כאן

הרצאה צפון קוריאה
מה באמת קורה בצפון קוריאה? מדוע קיים איסור על כניסת עיתונאים וצלמים למדינה? וכיצד נראים חייהם של תושבי המדינה הדיקטטורית הסגורה למערב? צלם העיתונות, משה שי, שהסתכן ויצא למסע בצפון קוריאה למרות כל האיסורים, חזר משם לאחרונה עם תיעוד נדיר ממצלמתו. משה יחשוף בפניכם את החיים בצפון קוריאה, על רקע צילומים אקטואליים ונדירים. משה שי הינו צלם עיתונות וצלם גיאוגרפי למעלה מ- 35 שנה שעבד עם המגזינים המובילים בארץ ובעולם, מדריך טיולים ומרצה.
20:30 במרכזת בזק/ כיכר המהפכה
להרשמה להרצאה לחצו כאן

הרצאה הצלת החיטה המסורתית של ישראל
זני חיטה מסורתיים ישראליים טומנים בחובם מגוון גנטי אדיר ומורשת יקרת ערך ההולכים ונעלמים מן העולם. "ארץ חיטה" הינה תשתית להצלה, השבה, שימור, והפצה של זני חיטה לשם שימור הן של המורשת ההיסטורית-תרבותית והן של המגוון הביולוגי החיוני ההולך ואובד. מפגש עם ד"ר עינב מייזליש גתי, מנהלת בנק הגנים הישראלי-מנהל המחקר החקלאי, מרכז וולקני.
20:30 בגינת בית הנסן
להרשמה להרצאה לחצו כאן