ארועים ותערוכות

חשיפה לכחול סדנת ציאנוטיפ והרצאה
ציאנוטייפ היא טכניקת דפוס צילומית שעושה שימוש באור השמש בכדי לפתח דימוי. בזמן שהעבודות יחשפו לשמש, תתקיים הרצאת שיחה על סוד הקסם של צבע התכלת, על החיפוש של אנשי העולם העתיק אחר הצבע הנדיר, על הקשר של הפקתו לאור ועל גילויו מחדש בעידן המודרני.
מנחה הסדנא: יעקב בן כהן
מרצה: אדריכלית ליאורה בארי, סמנכ"ל מוזאון ארצות המקרא.
משך התכנית: כשעתיים
16:00 בגינת בית הנסן
להרשמה לאירוע לחצו כאן

 

סיור עם אוצרות התערוכה ״פרו ג׳רוזלם״
17:30 בבית הנסן

להרשמה לסיור לחצו כאן

 

סיור עם רועי צזנה בתערוכה המרכזית
סיור עתידני המתבסס על נושא התערוכה המרכזית בשבוע העיצוב – ״פרויקט השימור האנושי״ אותה אצרו טל ארז וענת ספרן, כנקודת המוצא לשיח על מה שצופה לנו העתיד. הסיור בהנחייתו של העתידן ד״ר רועי צזנה אשר יעביר את הסיור מארה״ב בעזרת רובוט טלפרזנס.

פעולת השימור נוטה לא פעם לנקוט צעדים רדיקליים כדי להתמודד עם רוחות הזמן. אך רדיקלי מכולם, כך נדמה, הוא ניסיון האנושות לשמר את קיומה שלה – כמאמץ תרבותי וביולוגי כאחד. לאורך ההיסטוריה, מטרה אנושית עליונה זו היוותה בית לניסויים ותחזיות פרועות. אך יותר מאי פעם, שינויים טכנולוגיים רחבים מעלים שאלות קשות ביחס למחירו ועומקו של פרויקט שימור זה. נדמה כי עכשיו אנו עומדים בפני אלטרנטיבות רדיקליות של ממש. ולא פעם, אנו מוצאים כי אנחנו כבר עמוק בעיצומן.
התערוכה המרכזית של שבוע העיצוב בירושלים מבקשת למסגר דיון זה תחת חמש קטגוריות: תודעה; גוף; אנחנו; תודעה קולקטיבית, גוף קולקטיבי; ו־הכל. כל אחת מקטגוריות אלו תכלול פרויקטים חדשים כחלק מתכנית הצוותים הבינלאומית של שבוע העיצוב, בה צוותים של מעצבים ישראלים ובינלאומיים התבקשו לייצר עבודות חדשות עבור התערוכה, יחד עם עבודות קיימות של מעצבים ואמנים מישראל ומהעולם.

19:00, מרכזת בזק/תערוכה מרכזית
להרשמה לאירוע לחצו כאן

 

סיור עם אוצרת התערוכה ״חריידי מייד"
19:00, תיאטרון ירושלים/מבואות אולם הנרי קראון
להרשמה לסיור לחצו כאן

חשיפה לכחול – סדנת ציאנוטיפ והרצאה, סיור עם אוצרות התערוכה ״פרו ג׳רוזלם״, סיור עם רועי צזנה בתערוכה המרכזית, מיצג ״שמחת כלה – הערכה״ במסגרת התערוכה "חריידי מייד", מיצג במסגרת עונת צרפת – ישראל – המנסרה – אוליביה תומא ונר, קובי ווגמן וטל הרדה, הרצאה זרעי מורשת ועוד.
גללו למטה על מנת לצפות בכל אירועי יום שלישי, 12.6.18, בשבוע העיצוב.

מיצג ״שמחת כלה הערכה״ במסגרת התערוכה "חריידי מייד"
20:00, תיאטרון ירושלים/מבואות אולם הנרי קראון

 

3 TALK SHOW מיצג במסגרת עונת צרפת ישראל המנסרה אוליביה תומא ונר, קובי ווגמן וטל הרדה
במסגרת שיתוף פעולה עם אירועי פורום העיצוב פריז בהובלת 369 editions כחלק מעונת התרבות צרפת-ישראל, יארח שבוע העיצוב שלושה אירועים פרפורמטיביים אשר נוצרו במיוחד עבור האירוע בעבודה משותפת של שלושה זוגות יוצרים – ישראלי וצרפתי. הזוגות התבקשו ליצור פורמט מקורי המשלב בין הרצאה ומיצג תוך חשיבה משותפת ושילוב היכולות השונות של כל אחד ואחת מהיוצרים, תחת שלושת תתי התמות של שבוע העיצוב – שימור וסביבה, שימור וחברה ושימור ותרבות. שיאו של הדיאלוג אשר נרקם לאורך החודשים שקדמו לשבוע בשלושה אירועים פרפורמטיביים ומערבי קהל – בין הגיאוגרפיה והאקלים הירושלמי למזון, בין משחק כדורגל לסאונד ואנימציה, ובין חקר התנ״ך להקרנה בחלל אימרסיבי. שלוש חוויות ייחודיות אלו ישאלו שאלות שבין פורמט לתוכן ובין שימור לעיצוב.

20:00 ו-21:00 בעליית הגג של בית הנסן
להרשמה לאירוע ב-20:00 לחצו כאן
להרשמה לאירוע ב-21:00 לחצו כאן

 

הרצאה זרעי מורשת
מפגש עם הראל וייס מומחה לשימור זרעי מורשת,אגרו-אקולוג מבנק הגנים של המכון הוולקני. הראל יסביר מה הם זרעי מורשת ויסקור את התפתחות החקלאות המודרנית בישראל ויספק מבט היסטורי לגבי זרעי מורשת בישראל, מה שהיה ומה שעתיד לבוא.
20:00 בקולנוע בבית הנסן
להרשמה לאירוע לחצו כאן