ארועים ותערוכות

ערן זקס, מוסיקאי, אמן-סאונד, מרצה. זקס מתמקד בעיקר ביצירה וקידום של מוסיקה חדשה, בטווח הרחב שבין נויז ואמנות סאונד לבין קומפוזיציה כלית. לזקס תואר שני באמנות סאונד מבארד קולג' שבניו-יורק שם למד אצל מוסיקאים מ"הדור המייסד" של המוסיקה הנסיונית. הוא מלמד במחלקה למוסיקה חדשה בבי"ס לאמנות מוסררה למן הקמתה. שיתף פעולה עם שורה ארוכה של אמני סאונד מהבולטים בעולם, ובהם אורן עמברצ'י, פיליפ ג'ק וקית' רואו והוא חבר באנסמבל הייפירון של המלחין ינקו דומיטרסקו, הנודע כאבי הזרם המוכר בשם "ספקטרליזם רומני".

למחייתו זקס עובד כעורך התכנייה והתוכן בתזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור. הוא חבר בהרכבי הנויז ליטרשפיך, סולל בונה, ספיישל אולימפיקס ו- Cadaver Eyes. בשבע-עשרה השנים האחרונות התמקד בנגינה ושכלול של מערכת אלקטרונית כיאוטית שפיתח במיוחד, שנקראת – No-Input-Mixer. הופיע בכל העולם המערבי, בפסיבלים מרכזיים כגון Transmediale הגרמני, או פסטיבלים מיוחדים כגון Sonic Protest הצרפתי, והציג בפלטפורמות ברחבי העולם המערבי ובהן מצד אחד מוסדות רשמיים כגון טייט מודרן (לונדון, לגמרי בזכות סלה-מנקה), מוזיאון ישראל ו-NYU ועוד רשימה ארוכה של ערים, מקומות ופסטיבלים, ומצד שני חללי DIY מחתרתיים כגון Death by Audio הניו-יורקי, או סקוואטים באירופה ובישראל.

ערן יספר כיצד הרצון לעסוק באמנות סאונד ביקורתית הוביל אותו לפרקטיקה אמנותית שנסובה על הקמת מכוני מחקר, ועל המקום של פיקציה ותעודה בעבודותיו. וגם איך אפשר ולמה כדאי תמיד להאשים את סלה-מנקה.

המפגשים ביוזמת ואוצרות אורי הרשברג בשיתוף קבוצת sala-manca

לעמוד האירוע בפייסבוק