ארועים ותערוכות

יסמיל ריימונד (Raymond) הצטרפה למוזיאון לאמנות מודרנית כאוצרת עמיתה במחלקה לציור ולפיסול ביולי 2015. לפני כן שמשה כאוצרת בקרן האמנות דיה, שבה ארגנה תערוכות ופרויקטים של האמנים אלורה וקלזדילה (2015), קרל אנדרה (2014), תומס הירשהורן (2013), ז'אן לוק מולן (2012), איבון ריינר (2011), איאן וילסון (2011-2015),רוברט וויטמן (2011), קו ג'ונג א (2010), פרנץ ארהרד ולטר (2010) וטרישה בראון. לפני קרן דיה לאמנות, שימשה ריימונד כאוצרת עמיתה במרכז ווקר לאמנות במשך חמש שנים.

Yasmil RaymondAssociate Curator, Department of Painting and Sculpture, The Museum of Modern Art, New York

Making the Band: Curatorial Collaborations at MoMA

הצהרת הכוונות של המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק נפתחת במשפט: "המוזיאון לאמנות מודרנית (מומה) הוא מקום שמזין יצירתיות, מצית מוחות ומספק השראה". בשיחה זו, יסמיל ריימונד, אוצרת עמיתה במחלקה לציור ופיסול, תדון באופן שבו עמדו מטרות אלה בלב שלוש תערוכות שהתקיימו במוזיאון לאחרונה. לטענת ריימונד, שיתופי פעולה אוצרותיים אינם מציעים מודל של יעילות אלא סוג של ביקורת, וטומנים בחובם פוטנציאל להוביל לדיון ולדיאלוג. במקום האוצר "המחבר" המסורתי, שעובד לבד, ריימונד רואה בגישה הקולקטיבית – על החסרונות והאפשרויות הגלומים בה – כמסע לעשיית צדק עם מורכבותן של יצירות האמנות. מהו טיבה של תערוכה כאשר היא נוצרת ומתפתחת מנקודת מוצא של הבדלים? כיצד יש בכוחם של שיתופי פעולה אוצרותיים לערער על קונבנציות ולהפיח חיים חדשים במודלים שחוקים של תצוגה? מדוע שיתופי פעולה אוצרותיים חיוניים להתפתחותם הפנימית של מוזיאונים?

 

במרכז ווקר, ריימונד נטלה חלק באצירת מספר תערוכות חשובות, ביניהן קארה ווקר: המשלים שלי, האויב שלי, המדכא שלי, האהבה שלי (בשיתוף האוצר פיליפ ורניה), שזכתה בפרס 2008 ל"תערוכה מוזיאלית הטובה ביותר במדינה" מטעם ארגון מבקרי האמנות הבינלאומי. כמו כן אצרה תערוכות יחיד של תומס סרסנו וטינו סהגל ואצרה יחד עם דוריון צ'ונג את התערוכה הקבוצתית עולמות חדשים מופלאים. לפני מרכז ווקר, עבדה ריימונד במחלקה לחינוך בMCA בשיקגו. היא מחזיקה בתואר ראשון באמנות מבית הספר של המכון לאמנות שיקאגו ותואר שני מטעם בארד קולג', המרכז ללימודי אוצרות.